Počasí dnes5 °C, zítra4 °C
Úterý 26. listopadu 2024  |  Svátek má Artur
Bez reklam

Starosta Hejnic upozornil na údajné podvodníky z Bohemia Energy. Společnost se brání

Starosta Jaroslav Demčák před pár dny upozornil na svém facebookovém profilu na společnost Bohemia Energy, která kontaktuje obyvatele Hejnic a údajně se vydává za zaměstnance ČEZu a nabízí lidem zlevnění elektřiny. Společnost ale takové chování odmítá. Není to přitom první negativní zkušenost jizerskohorského města s touto společností.

Jak popisuje příspěvek, podle starosty následuje u kontaktovaných návštěva „kravaťáka“. Ten ale není z ČEZu ale z Bohemia Energy. A údajně nevědomky převede pod tohoto poskytovatele elektřiny. „Takto se snaží očůrat místní vyhlášku o zákazu podomního prodeje,“ upozornil starosta Jaroslav Demčák.

Redakce se obrátila přímo na společnost Bohemia Energy. Ta příspěvek zaznamenala. A sama se na starostu obrátila.  „Dle jeho vyjádření se jednalo o stížnost jedné obyvatelky. Vzhledem k tomu, že všechny naše hovory nahráváme, telefonát našeho obchodního zástupce s touto paní jsme prověřili. V telefonátu jasně zaznělo, že volá obchodní zástupce Bohemia Energy,“ sdělila tisková mluvčí Bohemia Energy Hana Novotná.

Zmíněné obyvatelce společnost nabízela porovnání současného stávajícího produktu s nabídkou od Bohemia Energy. Paní sice souhlasila se schůzkou, následně však sama zástupce této společnosti kontaktovala s tím, že nic měnit nechce. Dle Novotné tak ke schůzce nedošlo. Podobnou zkušenost popsalo pod příspěvek několik dalších lidí. Buď společnost kontaktovala přímo je, nebo blízké příbuzné. „To už udělali babičce,“ napsala jedna obyvatelka Hejnic. Další telefonáty potvrdila Lenka D. Ta napsala: „jj dneska volali,když jsem mu řekla,že nic nechci a položila telefon,tak volal ještě 2x......jsou prostě neúnavní...“ Ke kritice se přidala i Šárka M. Takto komentovala příspěvek: „A ne jen Hejnice. Obvolávají asi celé Frýdlantsko. Mě dnes už 2x a kamarádku z Bulovky taky. Pokud prý vyhrají dražbu elektřiny, budu mít já elektriku o 25% levnější. A dodavatel se mi nezmění, změní se prý jen hlavička na vyúčtování. Tohle praktikuje Bohemka a Centropol.“ 

Není to první špatná zkušenost. V létě musela zakročit i policie

Demčák potvrdil, že ho zástupci Bohemia Energy v návaznosti na příspěvek kontaktovali. „Ano, překvapivě mě odpoledne volal nějaký člověk z Bohemia Energy a ptal se, proč to máme na oficiálním Fb Hejnic. To nebyla pravda, město nemá FB, bylo to na mém soukromém profilu. Je ale vidět, že varování zafungovalo, od toho dne sem nikomu nevolali. Pán říkal, že to není možné, že se musí představovat odkud jsou, že tam dokonce požadují telefon na někoho mladšího z rodiny kvůli ověření, že smlouvu mohou s dotyčným podepsat. Nikomu z příbuzných zde takto ale nevolali,“ sdělil redakci starosta, který sice uznává, že mohlo jít o zkrat některého z telefonních prodejců. I tak je ale podle něj společnost za svého zaměstnance zodpovědná. 

Navíc toto není první negativní zkušenost se zmíněnou společností na území Hejnic. V létě porušovali vyhlášku o zákazu podomního prodeje. „Museli jsme je vyprovodit z města až za pomoci policie, protože byli velmi arogantní a odmítali zmizet,“ řekl Demčák. Ten navíc zaznamenal podobný telefonát v rodině. Starosta Hejnic nevnímá jako problém jen samotný způsob oslovování potenciálních klientů, ale i chování zástupců Bohemia Energy. Ti jsou údajně neodbytní, volají opakovaně a snaží se dokola lidi přemlouvat. „Další věcí je způsob jednání, kdy jednou to představí za ČEZ, jindy za energetickou inspekci a podobně – prostě potřebují dostat z lidí vyúčtování, na které pak reagují.“

Společnost razantně odmítá, že by se takového jednání dopustila

Takové jednání ale společnost naprosto odmítá. Při oslovování zákazníků dle svého tvrzení dbá na transparentní a férové jednání. „V žádném případě neuzavíráme smlouvy po telefonu, ani nenabízíme naše produkty formou podomního prodeje. Telefonicky zákazníky kontaktujeme s nabídkou našich produktů a až poté, co zájemce souhlasí se schůzkou, jej náš obchodník navštíví v čase a místě, které zájemci vyhovuje,“ sdělila mluvčí společnosti. Na schůzce je pak možnému zákazníkovi představena nabídka, zodpovězeny všechny dotazy a smlouva se uzavírá písemně. Po souhlasu a podpisu dle společnosti dojde ještě na tzv. verifikační hovor, kdy je u zákazníka ověřeno, zda všemu rozuměl a chce změnu dodavatele.

„Naši obchodní zástupci se do telefonu vždy představují jménem naší společnosti, při osobních schůzkách předkládají identifikační kartičku s logem Bohemia Energy. Rovněž tak na všech materiálech je jasně a viditelně uveden název a logo naší společností. Zákazník tak vždy ví, že hovoří se zástupcem Bohemia Energy,“ ujistila Novotná a dodala: „Chápeme, že oblast energetiky není pro řadu lidí jednoduchá. Proto se vždy snažíme, aby naše nabídka byla formulována srozumitelně a jasně. K tomu jsme se mj. zavázali i v našem etickém kodexu dle doporučení Energetického regulačního úřad.“

Vedení Hejnic nesedí ani tvrzení ze strany společnosti, že čísla vybírá náhodný generátor telefonních čísel. „Ano, naprosto se tomu dá věřit v souvislosti, že během posledních dnů volali asi polovině Hejnic a přilehlých obcí. Dobrý generátor náhodných čísel, škoda, že ho nemám pro posílání SMS lidem v době koronaviru,“ dodává ironicky starosta. 

Na dotaz, jak se obecně mohou obce a města před podobnými nabídkami bránit, odpověděl Demčák, že bohužel neexistují žádné účinné možnosti. Jedinou cestou je tak snaha dostat informace k obyvatelům a jejich blízkým. Výhodou podle starosty je, že lidé se před podobnými zkušenostmi snaží sami varovat. Bohužel v případech podobných tomuto nepomůže vyhláška o zákazu podomního prodeje. Pokud si totiž lidé kývnou a sjednají si schůzku, pak není vyhláška porušena.

Celou záležitost nebude nyní město nadále řešit. Pod příspěvkem na facebooku se objevily i komentáře obhajující Bohemia Energy a ceny nabízených energií. Na tyto komentáře starosta reagoval tak, že samozřejmě je samozřejmě na svobodné volbě každého, jakého poskytovatele si zvolí. Problémem jsou ovšem metody, které má Bohemia Energy využívat pro získání nových klientů.

Hodnocení článku je 64 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto pixabay.com

Štítky Bohemia Energy, Hejnice, energie, podvod, Jaroslav Demčák, ČEZ, elektřina, Nemocnice Na Bulovce, Centropol Energy, Energetický regulační úřad, Facebook

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Petr Tenkrat

Je zajímavé, že jako uživatelé Boh. energy, jsme byli také kontaktováni, "pracovníky " této firmy. Tady něco nesedí.

Pátek, 15. května 2020, 21:30Odpovědět

Starosta Hejnic upozornil na údajné podvodníky z Bohemia Energy. Společnost se brání  |  Společnost  |  Zprávy  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.