Počasí dnes6 °C, zítra7 °C
Středa 24. dubna 2024  |  Svátek má Jiří
Bez reklam

Řidič náklaďáku boural na úplně sjetých pneumatikách. Z pláště mu lezl ocelový kord

Banální nehoda nákladního Mercedesu vyjde řidiče pěkně draho. Když včera dopoledne couval do dvora jednoho z domů v Nákladní ulici v Jablonci nad Nisou, neodhadl odstup od sloupku brány, který vytrhl ze země. Přivolaní policisté se nestačili divit jiné věci. Pneumatiky nákladního automobilu byly už značně za hranicí životnosti.

„Provedenou kontrolou vozidla policisté navíc zjistili, že přední pneumatiky jsou ojeté tak, až je na nich viditelný ocelový kord. Z tohoto důvodu řidiči zadrželi osvědčení o registraci vozidla,“ shrnula mluvčí policie Dagmar Sochorová. Taková pneumatika nejenže absolutně nemohla držet na silnici, ale také mohla kdykoliv explodovat.

Řidič si na místě vysloužil blokovou pokutu. Škoda, kterou zpsobil, je předběžně vyčíslena na 5 tisíc korun.

Pro řidiče osobních automobilů platí, že musí mít zimní pneumatiky obuty na všech kolech. Hloubka jejich běhounu musí činit minimálně 4 milimetry. Automobily kategorie M nebo N s maximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg musí mít zimní pneumatiky obuty na kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Hloubka jejich běhounu musí být alespoň 6 milimetrů. Nicméně ani u osobních automobilů, ani u motorových vozidel nad 3,5 tuny nemusí být zimní pneumatika na rezervním kole, rovněž tak neplatí povinnost opatřovat zimními plášti kola přívěsů. Bez zimních plášťů se obejdou i motocyklisté.

Kvalita pneumatiky klesá s hloubkou dezénu. Výška běhounu nového pláště je zhruba 8 mm. Pokud je sjet na 6 mm, prodlužuje se délka brzdné dráhy o 20 procent, při sjetí na zákonnou minimální hranici 4 mm činí prodloužení 50 %. Řidič jedoucí ve vozidle obutém do plášťů s hloubkou běhounu o výšce 2 mm musí počítat s brzdnou dráhou delší o nemalých 70 procent. „Ovšem pokud chce mít řidič jistotu, že pro svou bezpečnost na zimních silnicích udělal maximum, měl by volit i kvalitní model plášťů. Ty mohou zkrátit délku brzdné dráhy až o jednu třetinu,“ upozornil Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti. Obecně se pak doporučuje používat pneumatiky do pěti let od jejich zakoupení. Po delší době mohou za nižších teplot ztrácet potřebnou přilnavost k vozovce. 

Foto Policie ČR

Štítky Jablonec nad Nisou, nehoda, policie, Mercedes, nákladní automobil, pneumatika, Mercedes-Benz, Roman Budský

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Řidič náklaďáku boural na úplně sjetých pneumatikách. Z pláště mu lezl ocelový kord  |  Krimi  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.