„Váš bankovní účet byl napaden,“ řekl hned v úvodu telefonátu podvodník, který v polovině minulého týdne vylákal z muže z Liberecka přes 80 tisíc korun. Další z případů vishingu už šetří policisté.
Telefonující se vydával za zástupce banky, ve které měl oslovený svůj účet. Čtyřiatřicetiletého muže oslovil v dopoledních hodinách a postupně ho zmanipuloval natolik, že muž převedl 88 tisíc korun na údajně bezpečnější účet. Ujišťoval ho přitom, že jde o jedinou možnost, jak peníze ochránit, a že samozřejmě spolupracuje s kriminalisty.
„Po pozdější konzultaci s kamarádem a ověření si skutečnosti u své banky muž zjistil, že šlo o podvod a vše nahlásil na policii. Případ nyní vyšetřují liberečtí policisté, kdy ve věci zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání přečinu podvodu, za který hrozí v případě dopadení, pachateli trest odnětí svobody až na dvě léta,“ uvedla krajská mluvčí Policie ČR Klára Jeníčková.
Policistka současně s tímto případem upozorňuje, že podobným sdělením začíná většina podvodných telefonátů. Navíc se volající snaží dostat své oběti pod tlak, nutí je k rychlým převodům peněz nebo sdělení přístupových údajů.
„Důležité je vědět, že případné ohrožení bankovních účtů klientů si řeší banky sami na svým pobočkách. Nikdy po vás nebudou požadovat přístupové nebo osobní údaje po telefonu,“ zdůraznila Jeníčková.