pátek 13. prosince 2019 Lucie

Každý desátý muž používá chytrý telefon k flirtování

Dvě třetiny českých majitelů používají své chytré telefony téměř neustále nebo alespoň každých pár hodin. Více než čtvrtina Čechů svůj mobil používá prakticky neustále k jiným účelům než k telefonování. Vyplývá to z průzkumu společnosti Google v Česku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku.

Zhruba 40 procent českých uživatelů na svém chytrém telefonu alespoň každých pár hodin kontroluje nové zprávy, upozornění z aplikací či zpravodajství. Již během ranního vstávání pomocí chytrého telefonu surfuje na internetu 48 procent těch, kteří internet na mobilu používají. Téměř tři čtvrtiny uživatelů si jej nechávají na dosah vedle své postele i během spánku. Devět z deseti jej používá jako budík.

K používání mobilních telefonů v různých situacích jsou Češi poměrně tolerantní. Více než čtvrtině dotazovaných nevadí, pokud člověk, se kterým hovoří, během toho kontroluje SMS nebo e-maily. V ostatních zkoumaných zemích je to dokonce mezi 33 a 36 procenty. Naopak více než polovina dotazovaných přiznává, že mobily se často používají i v situacích, kdy není vhodné telefonovat nebo textovat.

Zhruba 15 procent dotazovaných telefon neodkládá ani během sportování a třetina ani na romantické schůzce. Na dovolenou si chytrý telefon bere přes 90 procent lidí a každý čtvrtý se připojuje online za použití roamingu.

Nejčastěji lidé používají chytré telefony ve svém volném čase (96 procent), během cestování (95 procent), večer před spánkem (75 procent) a v práci (75 procent). Zprávy na svém chytrém telefonu sleduje 72 procent dotázaných, hudbu poslouchá 56 procent a hry hraje 54 procent. Na dalších místech jsou sociální kontakty a focení. Pro domlouvání schůzek či flirtování používá chytrý telefon desetina mužů, ale jen čtyři procenta žen.

Zdroj: ČTK

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.