Aktuálně

Řidička na přechodu v Jablonci přehlédla chodkyni, těžce ji zranila více...

Tunel se po dlouhé opravě otevírá. Už příští rok ŘSD na průtahu chystá další omezení více...

Během víkendu se budou teploty držet nad nulou. Řidiče potrápí mlha více...

U Panské skály supermarket stavět nelze, ministerstvo potvrdilo zamítnutí výjimky více...

Nechcete se soudit ani to vzdát? Zkuste to mimosoudní cestou

Tisková zpráva

Možnost vyřešit spotřebitelský spor bez soudu s pomocí nestranného prostředníka využívá stále více spotřebitelů. Služba pro smírné urovnání sporu VašeStížnosti.cz však přináší výhody i podnikatelům. Ti si na tuto formu komunikace se svými zákazníky většinou již zvykli a spolupracují při řešení problémů. Mohou tak ukázat vstřícnou tvář a vyhnout se vyhrocení sporu i související negativní publicitě.

Máte spotřebitelský problém, například zamítnutou reklamaci? Prodejce nekomunikuje, nebo se vám jeho reakce nelíbí? Domníváte se, že jste v právu, a hledáte způsob, jak řešit nastalou situaci, ale nechcete jít až k soudu? Nemusíte. Nejjednodušší cestou k nápravě může být služba pro smírné urovnání sporů. „Na webové stránce www.vasestiznosti.cz vloží spotřebitel stížnost, kde identifikuje obchodníka a popíše svůj případ. Naši poradci pak vypracují ke stížnosti stanovisko a kontaktují obchodníka s výzvou, aby případ řešil,“ představuje službu vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený a dodává: „Může se jednat o stížnosti na zboží, služby nebo jednání konkrétního prodejce.“

Obchodníci se ke stížnostem spotřebitelů většinou staví čelem. Uvědomují si, že je to pro ně lepší než případný soudní spor. Díky vstřícnému vyřešení problému mohou zákazníka získat zpět, zatímco špatné zkušenosti se mezi lidmi rychle šíří. Mezi společnosti, které na stížnosti ochotně reagují, patří z těch větších například O2 Czech Republic, Vodafone Czech Republic, CZC.cz, Alza.cz, Internet Mall, Kaufland Česká republika či OKAY. Naopak neaktivní zatím zůstávají například T-Mobile, Raiffeisenbank, Penny Market, Tesco Stores ČR nebo AHOLD. Lidé si nejčastěji stěžovali na společnosti Česká pošta, CZC.cz, Westerfield Int. AG, O2 Czech Republic, Alza.cz, T-Mobile Czech Republic, Vodafone Czech Republic, Rabator, Internet Mall.

„K unikátním vlastnostem služby VašeStížnosti.cz patří, že celý proces řešení stížnosti je veřejně dostupný na webové stránce www.vasestiznosti.cz. Vedle bezprostředního řešení konkrétních stížností tak slouží i jako zdroj informací o přístupu jednotlivých obchodníků k zákazníkům. Spotřebitelé tak mají možnost zjistit, jak ten který obchodník reaguje při řešení případných problémů,“ uvádí Zelený.

Od zahájení provozu v roce 2013 eviduje služba VašeStížnosti.cz více než 9200 případů. Spotřebitelé si stěžovali na stovky různých obchodníků. Jen v letošním roce bylo podáno 2900 stížností. Celkový přehled podaných stížností i detaily jednotlivých případů jsou přístupné na stránce www.vasestiznosti.cz.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky spotřebitel, Vodafone, T-Mobile, O2 Czech Republic, Alza.cz, CZC, Tesco, AHOLD, Česká pošta, Penny Market

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.