Již osm let zdvihají vítězové cyklistického závodu nad hlavu trofeje, které pochází z lindavské sklárny Lasvit Ajetoglass. Jako v předchozích ročnících, tak i letos má trofej stejný tvar ovšem zcela originální povrchovou úpravu.
Základní tvar trofeje je inspirován samotným závodem a zachycuje jeho dynamiku. „Dole je dílo široké podobně jako startovní pole, kdy má každý šanci uspět. Ve středu se zužuje, jako se v průběhu závodu profilují favorité. Na konci se rozbíhá, ale na vrcholu je místo jen pro toho jednoho,“ řekl autor Peter Olah. Z toho důvodu je základní podoba neměnná. Na přibližně šedesáti centimetrů vysokém výtvoru je vždy speciální dekor.
Trofejí je vyrobeno pouze velmi malé množství, z toho důvodu je jejich cena nevyčíslitelná. „Daly by se sice odhadnout náklady na výrobu, zde je ovšem trofej mnohem cennější právě proto, že se jedná o tak prestižní událost jako je Tour de France, a navíc je jich tak málo,“ dodal designér.
Každý rok tak vzniknou pouze čtyři specifické trofeje. Tři jsou z křišťálu, poslední je pro výherce zeleného dresu ve sprinterské soutěži, proto je zelená. Letošní trofeje jsou ozdobeny svislými čarami. „Pro tento dekor jsem se nechal inspirovat ptáky. Se závodníky je spojuje lehkost a volnost, ale také rychlost a svoboda. Celkový vzhled tak připomíná rozpínající se křídla,“ uvedl Olah.
Na počátku výroby je šestikilová žhavá koule skla, ze které vznikne nádherná cena pro nejlepší jezdce o váze čtyř kilogramů. „Výrobě se pokaždé věnuje jedna z našich čtyř dílen. Celkově tak na trofejích pracuje pět sklářů,“ sdělila mluvčí Lasvitu Jitka Plchová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.