Provoz sdílených kol v Liberci bude další dva roky zajišťovat firma nextbike. V soutěži byla jediným zájemcem. Radnice firmě za provozování kol zaplatí 3,322 milionu korun.
Náměstek primátora Adam Lenert (ANO), že je vedení města s cenou spokojeno. „Je to pod hranicí, kterou jsme předpokládali," uvedl. Městem stanovená maximální přípustná cena v tendru činila 3,4 milionu.
Důvodů, proč se nextbike přihlásil jako jediný, bylo podle náměstka zřejmě více. „Trošku jsme přešlapovali na místě, než jsme se rozhodli soutěž vypsat. A důvodem také asi bylo, že jsme měli podmínku dodat kola minimálně s pětistupňovými převody, což je technicky náročnější," uvedl Lenert. Kolo s převodovkou chce radnice kvůli hornatému terénu města.
Loni nebyl zájem o bikesharing v Liberci takový, jaký vedení města očekávalo. Dlouho proto radnice zvažovala, zda v projektu pokračovat. Radní kladně rozhodli teprve před měsícem. Nextbike provozoval sdílená kola v Liberci i loni, což vnímá Lenert jako výhodu. „Spolupráce loni byla dobrá, takže jsem rád, že bude pokračovat," dodal náměstek.
Provoz sdílených kol ve stotisícovém Liberci začne zřejmě v červnu. V centru města bude zhruba 60 stanovišť na vymezených místech, na nichž si budou moci zájemci půjčit dohromady 150 kol. Stejně jako loni bude prvních 15 minut pro uživatele zdarma.
Liberecká radnice se do projektu sdílených kol zapojila loni po čtyřleté odmlce. Za čtyři měsíce provozu si v minulém roce kolo půjčilo skoro 2000 lidí, kteří absolvovali kolem 7750 jízd. Devadesát procent výpůjček kol trvalo do 15 minut, kdy ji za uživatele platilo město.
Na sdílená kola zkusí radnice získat ještě letos dotaci od Libereckého kraje, i když termín pro podání žádosti v dotačním programu vypršel. „Máme příslib, že když požádáme, vypíšou ještě jedno kolo za stejných podmínek," uvedl Lenert. Od kraje by chtělo město získat letos i příští rok na bikesharing po milionu korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Město zdraží MHD a pak peníze nacpe soukromé firmě, která zaplevelí město koly na kterých nikdo nejezdí.