Aktuálně

Tygři v Brně bojovali, na body to ale nestačilo. Kometa vyhrála 3:1 více...

Radost pro řidiče v Liberci – Vítězná ulice je opět průjezdná více...

Zloděje na dně vypuštěné přehrady v Liberci zlákal vůz stavbařů, krádež ale zpackali více...

Obrovský úspěch absolventky liberecké univerzity: získala sklářského Oskara více...

Řidička na přechodu v Jablonci přehlédla chodkyni, těžce ji zranila více...

Tunel se po dlouhé opravě otevírá. Už příští rok ŘSD na průtahu chystá další omezení více...

Během víkendu se budou teploty držet nad nulou. Řidiče potrápí mlha více...

U Panské skály supermarket stavět nelze, ministerstvo potvrdilo zamítnutí výjimky více...

Dopravní podnik koupil deset nových nízkoemisních autobusů, čtyři z nich už jsou v Liberci

Autoři | Foto Město Liberec

Deset nových nízkopodlažních a nízkoemisních autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn koupil Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou pro linky MHD v Liberci. První čtyři z nich už jsou v Liberci a připravují se do provozu. Jde o dvanáctimetrové autobusy SOR NSG 12 na CNG. Každý autobus má kapacitu 67 míst a jeho pořizovací cena je 6 550 000 korun bez DPH.

„Autobusy budou nasazovány na všechny linky MHD v Liberci, mimo těch páteřních, jako jsou linky 12, 24 nebo 25. Na těch nasazujeme velké kloubové autobusy, které mají větší kapacitu,“ říká náměstek primátora pro technickou správu a informační technologie Jiří Šolc (ANO).

Každý z nových autobusů SOR NSG 12 má obsazenost 67 míst, cena je 6 550 000 Kč bez DPH. „Autobusy byly pořízeny bez dotace z vlastních zdrojů DPMLJ a Liberec tímto nákupem opět omladil svůj vozový park. Průměrné stáří autobusů v liberecké MHD je nyní 6,8 roku, přičemž doporučovaná doba využívání těchto autobusů pro MHD je zhruba kolem sedmi až osmi let,“ dodává Jiří Šolc.

První čtyři autobusy se již připravují na uvedení do provozu na linkách MHD v Liberci. Zbylých 6 autobusů dorazí do Liberce začátkem příštího roku.

Hodnocení článku je 68 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky doprava, MHD, Liberec, CNG, DPMLJ

Komentáře

Petr Vlach

Vozidla SOR plné problémů a problémy řešit vůbec reklamace ! Letitá zkušenost DP s výrobcem z Libchav a Liberec si opět vybere pytel plný problémů. Ano, původně chtěl Liberec vozidla Solaris, nicméně SOR byl o 200 tisíc levnější na jednom autobusu. Ano, člověk pochopí že při tolika kusech DP a město ušetří nějaký ten milion, ale na opravách těchto vozidel Liberec přijde o daleko více peněz ! Po letitých zkušenostech by si jeden řekl, že se DP a město poučí z chyb, ale opak je pravdou a opět jsou cestou stejných problémů..........

Neděle, 10. listopadu 2024, 16:13Odpovědět

Sarah Zika

Ten design zepředu to je co? Obšlehnuté z disneylandu? Jinde jezdí normální. Tak snad jednou …

Sobota, 9. listopadu 2024, 02:01Odpovědět

Sarah Zika

Proč zrovna Liberec musí kupovat takové obludy jak z dálného východu. všude jinde jezdí autobusy hezké

Sobota, 9. listopadu 2024, 01:29Odpovědět

John Smith

Tramvajovy trate nic?

Pátek, 8. listopadu 2024, 18:09Odpovědět

Sarah Zika

To sis na tu oblbovárnu ještě nezvyk? Kdysi se říkalo že tramvaj do Pavlovic, pak zase že relevantní vlak do Prahy, teď tramvaj do Rochlic nebo lanovka na Ještěd. Kdyby nebyly divoký devadesátky, tak ještě jezdí všechny auta přes Šalďák … Ale rozhledny, ty jsou pěkný.

Sobota, 9. listopadu 2024, 01:41Odpovědět

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.