Aktuálně

Toužila po kráse i zábavě - do tašky strčila vibrátor či nehty. Zaplatit zapomněla více...

Jablonec porazil Bohemians 1:0. Výhru v letošní domácí rozlučce trefil Chramosta více...

Češi chtějí žít dlouho, ale pracovat krátce. Nemají na to však peníze více...

Tragický požár v paneláku v Tanvaldu. Zemřel v něm muž, 30 lidí bylo evakuováno více...

Nový jízdní řád zrychlí vlaky z Liberce do Žitavy, na trati se ale stále pracuje více...

Liberecký kraj podpoří milionem korun modernizaci planetária v iQLANDII více...

Nový jízdní řád zrychlí vlaky z Liberce do Žitavy, na trati se ale stále pracuje

Autoři | Foto Liberecký kraj

V Libereckém kraji čekají s novým jízdním řádem od 14. prosince největší změny cestující na železniční trati z Liberce přes Chrastavu, Hrádek nad Nisou a německou Žitavu do Varnsdorfu. Díky rekonstrukci železniční trati na českém a polském území by měl vlak jezdit rychleji. Zatím ale není jisté, kdy vlaky skutečně vyjedou, na trati se stále pracuje, řekl Otto Pospíšil ze společnosti Korid LK, která je koordinátorem veřejné dopravy v Libereckém kraji.

Díky rekonstrukci trati na české a polské straně by se podle Pospíšila mělo zrychlit spojení z Liberce přes Polsko a Německo do Varnsdorfu o deset minut. Na českém a německém území budou po dokončení rekonstrukce jezdit vlaky až stokilometrovou rychlostí, v Polsku dokonce 120 kilometrů. Cesta vlakem tak bude i se zastávkami srovnatelná s cestou autem, což by mělo zvýšit konkurenceschopnost vlaků. Podle nového jízdního řádu by cesta z Liberce do Varnsdorfu měla se zastávkami trvat zhruba 50 minut.

Na trase je ale od jara výluka a stále se tam pracuje, původně měla výluka skončit už 30. září, pak 27. listopadu, dál tam ale jezdí náhradí autobusy. "Aktuálně disponujeme informací, že železniční doprava by měla být zahájena v neděli 14. prosince, nicméně budeme tam mít výlukový jízdní řád, protože ve stanici Hrádek nad Nisou nebude možné křižování vlaků. Drtivá většina vlaků se bude nově křižovat v Žitavě, ale přesto tam máme tři vlaky, kterých se to dotkne," doplnil Pospíšil.

Podle Michala Bartáka, jednatele společnosti Die Länderbahn CZ, která na trase jezdí pod značkou Trilex, bude provoz na trati ve zkušebním režimu. "Stavební práce v Hrádku nad Nisou nebudou dokončené, průjezdná bude pouze jedna staniční kolej a jedna kolej kusá, komplikovanější bude i přístup na ostrovní nástupiště," popsal situaci Barták, podle kterého tak bude třeba jízdní řád upravit. "V současné době s Koridem pracujeme na výlukovém jízdním řádu a opatření pro to trojí křižování," dodal.

Trať z Liberce na Žitavu byla součástí Jiho-severoněmecké spojovací dráhy a měla zajistit rychlou cestu z Německa přes Česko na jih do Vídně, první vlak tudy projel 1. prosince 1859. Dnes slouží hlavně regionální dopravě a denně ji využije kolem 2500 cestujících. Rekonstrukce na frekventované trase z Liberce do Žitavy začala loni v září a hotovo by mělo být do konce letošního roku. Letos je na trase výluka, od jara tam dopravu zajišťují autobusy.

Rekonstrukce za 1,238 miliardy korun má zlepšit dopravní spojení z Liberce směrem do Polska a Německa, zvýšit zabezpečení tratě a komfort pro cestující. Součástí je nejen rekonstrukce kolejí, ale také stanic v Hrádku nad Nisou a Chrastavě včetně nádražních budov. Díky úpravám trati a zrychlení vlaků se podle Pospíšila zlepší návaznosti vlaků v Žitavě, kde bude možné přesednout do vlaků na Drážďany nebo Zhořelec (Görlitz).

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, Německo, železnice, správa, Liberecký

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.