Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekStředa, 1. února 2023, 06:03
Význam PPC reklamy je stále vysoký a sledovat aktuální témata se vyplatí. Na co se v naší reklamní agentuře Arrow Marketing zaměříme v roce 2023?
Mnohé změny v PPC reklamě vychází z potřeby zdokonalovat a inovovat. Jiné vychází z nutnosti dodržovat nastavená legislativní pravidla. Změn v roce 2023 bude opravdu hodně a některé způsobí revoluci ve vnímání online marketingových aktivit. Být v obraze a držet krok s dobou je zásadním předpokladem k úspěchu.
Na co je tedy dobré se připravit? Co práci marketérům ulehčí a co jim způsobí vrásky na čele? Svůj pohled z praxe nabízí tým z online marketingové agentury Arrow Marketing.
Původně měly skončit už minulý rok, ale úklid pomyslných drobečků se stále protahuje. Každopádně nakonec sušenky zmizí jednou pro vždy a marketéři nasadí dietu. Nebude možné tak jednoduše tvořit remarketingová ani lookalike publika. Hotová marketingová apokalypsa.
Tak dramatické to ale naštěstí nebude. Z pohledu uživatelů jde o vítaný krok, jehož výsledkem je větší ochrana soukromí při pohybu na internetu. Marketéři budou muset spoléhat na získávání dat o chování uživatelů jiným způsobem, případně na využívání dat vlastních, například z emailových databází.
Nápomocné by mělo být i strojové učení a využití nových standardů webové analytiky. I proto končí dlouho používané Google Analytics.
Zmíněné strojové učení je klíčem pro zachování relevance dat i soukromí uživatelů. Pomocí sestavování modelů na základě chování různých skupin uživatelů bude možné určit pravděpodobné chování uživatelů s velkou přesností.
Dalším trendem je automatizace procesů - menší množství nastavování v oblasti online marketingových kampaní, větší míra svobody pro reklamní systémy. A to jde ruku v ruce se strojovým učením. Příkladem mohou být performance max kampaně u Google a facebookové advantage+ kampaně.
Konec session based měření, přivítejte eventy. Od 1. července 2023 budeme rozlišovat období webové analytiky na dobu před a po nástupu Google Analytics 4. Universal analytics se s námi loučí, mimo jiné i z důvodů zmíněného konce cookies a irelevance některých způsobů měření uživatelské interakce s weby. Tak přejděte, dokud máte čas si zvyknout. Data do starých analytics přestanou chodit právě od července a koncem roku 2023 budou data v nich kompletně smazána.
A jaké výhody GA4 vlastně přináší? Nyní budete moct například na jednom místě měřit weby i aplikace, GA4 totiž běží na Firebase. Se založením a implementací vám pomůže přehledný asistent nastavení GA4 od Google.
V českém online marketingu stále plně nevyužitá platforma. Jedním z faktorů jsou předsudky vůči této sociální síti. “Vždyť je to jen pro děti…”. Názor, který se objevuje nejen u laické veřejnosti, ale i na straně klientů.
Získat totiž můžete za investovaný rozpočet levný traffic i zajímavé množství konverzí. Stačí k tomu poutavý obsah a vhled do chování uživatelů na této platformě. Rozhoduje schopnost zaujmout a využívat trendy. TikTok reklama za nás určitě dává smysl.
Na druhou stranu TikTok zatím nemá tak pokročilé funkce jako jiné reklamní platformy. Nelze například cílit v České republice na menší celky, než právě na celou zemi. Zasáhnout cílovou skupinu je nicméně možné například pomocí cílení na konkrétní zařízení. Je ale velmi pravděpodobné, že s postupujícím časem budou možnosti cílení na této platformě rozšiřovány.
Tohle bylo pár zásadních trendů v oblasti placené reklamy očima reklamní agentury Arrow Marketing. Jaká očekávání máte od roku 2023 vy? Na co se připravujete? Neváhejte napsat své pohledy a postoje do komentářů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.