Aktuálně

Čeká nás zatažený víkend s přeháňkami. Teploty půjdou nahoru více...

Policie zná příčinu diskotéky na Bílém Kameni. Šlo o závadu na mrazícím zařízení více...

Asfaltové hřiště na Králově Háji čeká proměna. Nadchnout má děti i jejich dozor více...

Prales na Ještědu se rozroste o 4,5 hektaru. Spolek vyjde výkup na milion více...

Pohotovosti převezmou zdravotní pojišťovny. O všechny v kraji ale nestojí více...

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Trendy PPC reklamy v roce 2023 pohledem reklamní agentury

PR článek

Význam PPC reklamy je stále vysoký a sledovat aktuální témata se vyplatí. Na co se v naší reklamní agentuře Arrow Marketing zaměříme v roce 2023?

Vývoj trendů

Mnohé změny v PPC reklamě vychází z potřeby zdokonalovat a inovovat. Jiné vychází z nutnosti dodržovat nastavená legislativní pravidla. Změn v roce 2023 bude opravdu hodně a některé způsobí revoluci ve vnímání online marketingových aktivit. Být v obraze a držet krok s dobou je zásadním předpokladem k úspěchu.

Na co je tedy dobré se připravit? Co práci marketérům ulehčí a co jim způsobí vrásky na čele? Svůj pohled z praxe nabízí tým z online marketingové agentury Arrow Marketing.

Konec cookies

Původně měly skončit už minulý rok, ale úklid pomyslných drobečků se stále protahuje. Každopádně nakonec sušenky zmizí jednou pro vždy a marketéři nasadí dietu. Nebude možné tak jednoduše tvořit remarketingová ani lookalike publika. Hotová marketingová apokalypsa.

Tak dramatické to ale naštěstí nebude. Z pohledu uživatelů jde o vítaný krok, jehož výsledkem je větší ochrana soukromí při pohybu na internetu. Marketéři budou muset spoléhat na získávání dat o chování uživatelů jiným způsobem, případně na využívání dat vlastních, například z emailových databází.

Nápomocné by mělo být i strojové učení a využití nových standardů webové analytiky. I proto končí dlouho používané Google Analytics.

Strojové učení a automatizace

Zmíněné strojové učení je klíčem pro zachování relevance dat i soukromí uživatelů. Pomocí sestavování modelů na základě chování různých skupin uživatelů bude možné určit pravděpodobné chování uživatelů s velkou přesností.

Dalším trendem je automatizace procesů - menší množství nastavování v oblasti online marketingových kampaní, větší míra svobody pro reklamní systémy. A to jde ruku v ruce se strojovým učením. Příkladem mohou být performance max kampaně u Google a facebookové advantage+ kampaně.

Přechod na GA4

Konec session based měření, přivítejte eventy. Od 1. července 2023 budeme rozlišovat období webové analytiky na dobu před a po nástupu Google Analytics 4. Universal analytics se s námi loučí, mimo jiné i z důvodů zmíněného konce cookies a irelevance některých způsobů měření uživatelské interakce s weby. Tak přejděte, dokud máte čas si zvyknout. Data do starých analytics přestanou chodit právě od července a koncem roku 2023 budou data v nich kompletně smazána.

A jaké výhody GA4 vlastně přináší? Nyní budete moct například na jednom místě měřit weby i aplikace, GA4 totiž běží na Firebase. Se založením a implementací vám pomůže přehledný asistent nastavení GA4 od Google.

TikTok

V českém online marketingu stále plně nevyužitá platforma. Jedním z faktorů jsou předsudky vůči této sociální síti. “Vždyť je to jen pro děti…”. Názor, který se objevuje nejen u laické veřejnosti, ale i na straně klientů.

Získat totiž můžete za investovaný rozpočet levný traffic i zajímavé množství konverzí. Stačí k tomu poutavý obsah a vhled do chování uživatelů na této platformě. Rozhoduje schopnost zaujmout a využívat trendy. TikTok reklama za nás určitě dává smysl.

Na druhou stranu TikTok zatím nemá tak pokročilé funkce jako jiné reklamní platformy. Nelze například cílit v České republice na menší celky, než právě na celou zemi. Zasáhnout cílovou skupinu je nicméně možné například pomocí cílení na konkrétní zařízení. Je ale velmi pravděpodobné, že s postupujícím časem budou možnosti cílení na této platformě rozšiřovány.

Pár slov závěrem

Tohle bylo pár zásadních trendů v oblasti placené reklamy očima reklamní agentury Arrow Marketing. Jaká očekávání máte od roku 2023 vy? Na co se připravujete? Neváhejte napsat své pohledy a postoje do komentářů.

Hodnocení článku je 68 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky reklama, učení, trend, Google, TikTok, Google Analytics, Česko

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.