středa 20. listopadu 2019 Nikola

Jídlem k lepší náladě: 5 potravin pro lepší den

Obzvláště na podzim se může stát, že jsme vyčerpaní a bez nálady. Najít nějaký životabudič, však není těžké a není třeba pro něj chodit daleko. Možná už ho doma máte. Znám jídla, která navodí lepší náladu a dodají energii.

 

Banány

Banány obsahují aminokyslenu  tryptofan přeměňující se v těle a serotonin, který má na naše tělo relaxační účinky a zlepšuje náladu. Navíc obsahuje hodně vitamínů B a C, hořčíku a draslíku. Ne nadarmo se mu tedy říká „ovoce štěstí“.

Ovesné vločky

Ovesná kaše jako snídaně vám pomůže se zbavit špatné nálady a podrážděnosti. Obsahuje vitamín B, díky kterému funguje náš mozek správně. Ovesná kaše je také bohatá rozpustnou vlákninu obsahující „pomalé“ glycidy, které se uvolňují postupně, takže vyrovnají cukr v krvi a vykouzlí zpět úsměv na tváři.

Čokoláda

Není žádná neznámá, že zejména tmavá čokoláda má vliv na hladinu endorfinů nazývaných také jako hormony štěstí, jelikož se produkují do mozku a způsobují dobru náladu. Endorfiny obsahují dokonce i některé drogy. Konzumace sladkého obecně navíc způsobuje stejný efekt jako konzumace antidepresiv. Navíc při konzumaci čokolády a sladkostí zažíváme podobné pocity jako při sexu…

Čaj

Většina z nás raději sáhne po šálku kávy, která ačkoli zvedne náladu i vaši energii, nemá příliš dobré účinky na náš organismus. Proto ji raději nahraďte kvalitním bylinným čajem. Především zelený čaj má téměř stejné účinky jako káva, ale také je to výborný zdroj pohody.

Mandle a ořechy

Mandle, díky obsahu hořčíku, pomáhají odbourávat únavu, nervozitu i podrážděnost. Dále vlašské ořechy, ne pro nic nazývané „potrava mozku“, způsobují dobrou náladu a u některých lidí dokonce působí proti depresím. Takže pokud rádi u televize chroupete brambůrky, ihned je vyměňte za toto zdravější „zobání“. Které vám navíc zvedne náladu.

K dlouhodobě lepší náladě se ale také projíte díky zdravějšímu stravování. Jezte tedy více ovoce a zeleniny, omezte pití alkoholu a kávy. Do svého jídelníčku také zařaďte více cereálních výrobků, kvalitních ryb a drůbeže.

Jezte pravidelně, často a po menších porcích. Nikdy ze svého denního režimu nevynechávejte snídaní, která váš organismus nastartuje na celý den. A jídlo si užívejte! Vždy ho připravujte s chutí a něčím ho vylepšete, ať lahodí nejen žaludku ale i vašemu oku.

Buon Appetito!
Napsala Liberecká Drbna

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.