Už delší dobu se internetem šíří různé verze podvodných e-mailů, vydávajících se za oficiální zprávu České pošty. Účel je jasný, vylákat z klientů citlivá data, které lze jednoduše zneužít. Už méně se mluví o hackerském útoku, který si tentokrát vybral klienty České spořitelny. Na případ upozornil koncem minulého roku portál hoax.cz.
I v tomto případě se může na první pohled zdát, že zprávu zasílá skutečně Česká spořitelna. Ta však nikdy nežádá klienty o CVC kód a podobně důvěrné údaje mailem.
Čtěte také: Pozor! Podvodné maily využívají jména České pošty
„Česká spořitelna žádné takové zprávy klientům nerozesílala a po svých klientech nikdy prostřednictvím e-mailu žádné bezpečnostní údaje nepožaduje,“ upozorňuje Česká spořitelna a dodává: „Jestliže podobnou zprávu obdržíte, v žádném případě na ni nereagujte! Pokud jste však už požadované údaje vyplnili a odeslali zpět, doporučujeme vám, abyste se co nejrychleji obrátili na Klientské centrum České spořitelny na telefonním čísle 800 207 207.“
A čím, že se podvodníci snaží z nic netušících lidí údaje vytáhnout? Klienta jménem peněžního ústavu upozorní na to, že zaznamenali na jeho účtu podezřelé transakce a je potřeba ověřit jejich pravost. Už od prvního pohledu hloupost. Klienty však může přesvědčit dovětek, který upozorňuje, že pokud nedojde k zaslání údajů, bude účet zablokován.
Zasláním čísla účtu, data platnosti karty a CVC kódu přitom podvodníkům dáváte takřka volný přístup k vašim penězům.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.