Úvěry přes telefon teď působí vrásky na čele inspektorům obchodní inspekce. Na ně se čím dál častěji obrací napálení občané, kteří při žádosti o úvěr přišli o částky v řádech tisíců korun. Za vše můžou telefonní linky, které jsou často zpoplatněny až téměř stokorunovým tarifem za minutu.
„Jste-li operátorem odkázáni na linku s vysokým tarifem, okamžitě jednání ukončete. Pokud na takovou linku zavoláte, nezískáte požadovaný obnos, ale účet za telefon dosahující až desítek tisíc korun, což vaši finanční situaci dále zkomplikuje,“ varuje ředitel České obchodní inspekce Vladimír Velčovský. Podle něho je například na podobných linkách běžný tarif 95 korun za minutu. Použití takto zpoplatněných linek přitom zákon omezuje od února letošního roku.
Nebyli bychom ale v České republice, aby si podvodníci nenašli cestičku, jak zoufalé klienty okrást. Pokud zájemce o půjčku zavolá na číslo uvedené v inzerátu, je mu poskytnuta informace, že půjčku sice dostane, ale až na základě „certifikátu“, k jehož získání však musí zavolat právě na linku s vyšší než běžnou cenou. Koho ani tento podezřelý krok neodradí, padá automaticky do pasti neustále se opakujících otázek ohledně jména, adresy a dalších osobních údajů. Hodinový hovor pak může vyjít až na necelých 6 tisíc korun. Inspekce ví i o případu, kdy musel klient zaplatit až 50 tisíc korun za několik telefonních hovorů o celkové délce skoro 9 hodin.
Volání na podobné nabídky úvěru si dobře rozmyslete. Provozovatele linky začínající číslem 90 si můžete proklepnout třeba na www.platmobilem.cz.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.