Aktuálně

Prodat 55 pozemků najednou pro výstavbu rodinných domů se Českému Dubu nepovedlo. Začne je nabízet jednotlivě více...

Liberecká devátá liga: Lídři odstartovali výhrami více...

Bílí Tygři mění trenéra. Filipa Pešána střídá na pozici hlavního kouče A-týmu dosavadní asistent Jiří Kudrna více...

Zachránce nejen pro Madlenku se bude hledat i v České Lípě. Zájem o darování kostní dřeně je enormní více...

Byla císařovna Sisi anorektička? Hubnutím byla přímo posedlá více...

V Geoparku Ralsko odstartuje v neděli nová sezóna. Exkurzí na horu Ralsko s certifikovaným průvodcem více...

Liberecká „Únikovka“ pro řidiče letos začne už 1. dubna. Takovou kumulaci uzavírek město nepamatuje více...

Z Turnova do Jičína po nové silnici? Studie navrhuje dvě varianty

Dvě varianty trasy R35 označované i jako S5 od Turnova na Jičín projdou procesem vlivu stavby na životní prostředí EIA. Vzešly ze studie proveditelnosti dokončené před dvěma měsíci, kterou si zadalo Ředitelství silnic a dálnic ŘSD. Novinářům to dnes řekl starosta Turnova Tomáš Hocke (Nezávislý blok).

U jedné varianty se počítá se střídavým třípruhem v celé délce od Ohrazenic do Úlibic, u druhé se čtyřpruhem mezi Turnovem a odbočkou na Semily. První varianta by byla zhruba o dvě miliardy levnější, podle odhadů by měla stát deset miliard korun. Původně se počítalo s výstavbou čtyřproudé silnice v celém úseku, teoretické propočty intenzity dopravy však ukázaly, že je to zbytečné.

Modernizace silničního spojení z Turnova ve směru na Hradec Králové je však stále nedohlednu. Nepatří mezi strategické stavby ministerstva dopravy do roku 2050. "Pokud půjde vše po másle, tak by se ale s realizací mohlo začít po roce 2025," uvedl Hocke. Výstavba na 32kilometrovém úseku by měla podle odhadů trvat čtyři roky, její součástí by měly být obchvaty obcí na trase i výstavba 800 metrů dlouhého tunelu v Pelešanech. "Byli bychom rádi, kdyby byl delší o 300 metrů a vyústění bylo mimo obytné zóny na Valdštejnsku," uvedl Hocke.

S modernizací této silnice by Liberecký kraj rád spojil výstavbu obchvatu Turnova a zlepšil tak spojení na Semilsko a Jilemnicko. Kraj si nyní nechává zpracovávat vyhledávací studii, kudy nejlépe trasu vést. "Výsledky by měly být na konci října," uvedl Hocke. Kraj se bude podle něj snažit, aby byl obchvat posuzovaný v procesu EIA společně s dvěma navrhovanými variantami pro silnici S5 z Turnova na Jičín. Kraji by pomohlo, kdyby se výstavba obchvatu stala součástí modernizace silnice a část nákladů tak zaplatil stát. Není totiž reálné, že by výstavbu obchvatu dokázal kraj sám zaplatit. Doprava směrem na Semily patří k nejpalčivějším dopravním problémům v Turnově. Cesta vede přes hlavní náměstí, kterým tak denně projede až 16.000 automobilů.

Zdroj: ČTK

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Turnov, silnice, Jičín, Tomáš Hocke, Ředitelství silnic a dálnic, stavba, Semily, Ohrazenice, Úlibice, Hradec Králové

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.