Aktuálně

Tygři v Brně bojovali, na body to ale nestačilo. Kometa vyhrála 3:1 více...

Radost pro řidiče v Liberci – Vítězná ulice je opět průjezdná více...

Zloděje na dně vypuštěné přehrady v Liberci zlákal vůz stavbařů, krádež ale zpackali více...

Obrovský úspěch absolventky liberecké univerzity: získala sklářského Oskara více...

Řidička na přechodu v Jablonci přehlédla chodkyni, těžce ji zranila více...

Tunel se po dlouhé opravě otevírá. Už příští rok ŘSD na průtahu chystá další omezení více...

Během víkendu se budou teploty držet nad nulou. Řidiče potrápí mlha více...

U Panské skály supermarket stavět nelze, ministerstvo potvrdilo zamítnutí výjimky více...

Z Turnova do Jičína po nové silnici? Studie navrhuje dvě varianty

Dvě varianty trasy R35 označované i jako S5 od Turnova na Jičín projdou procesem vlivu stavby na životní prostředí EIA. Vzešly ze studie proveditelnosti dokončené před dvěma měsíci, kterou si zadalo Ředitelství silnic a dálnic ŘSD. Novinářům to dnes řekl starosta Turnova Tomáš Hocke (Nezávislý blok).

U jedné varianty se počítá se střídavým třípruhem v celé délce od Ohrazenic do Úlibic, u druhé se čtyřpruhem mezi Turnovem a odbočkou na Semily. První varianta by byla zhruba o dvě miliardy levnější, podle odhadů by měla stát deset miliard korun. Původně se počítalo s výstavbou čtyřproudé silnice v celém úseku, teoretické propočty intenzity dopravy však ukázaly, že je to zbytečné.

Modernizace silničního spojení z Turnova ve směru na Hradec Králové je však stále nedohlednu. Nepatří mezi strategické stavby ministerstva dopravy do roku 2050. "Pokud půjde vše po másle, tak by se ale s realizací mohlo začít po roce 2025," uvedl Hocke. Výstavba na 32kilometrovém úseku by měla podle odhadů trvat čtyři roky, její součástí by měly být obchvaty obcí na trase i výstavba 800 metrů dlouhého tunelu v Pelešanech. "Byli bychom rádi, kdyby byl delší o 300 metrů a vyústění bylo mimo obytné zóny na Valdštejnsku," uvedl Hocke.

S modernizací této silnice by Liberecký kraj rád spojil výstavbu obchvatu Turnova a zlepšil tak spojení na Semilsko a Jilemnicko. Kraj si nyní nechává zpracovávat vyhledávací studii, kudy nejlépe trasu vést. "Výsledky by měly být na konci října," uvedl Hocke. Kraj se bude podle něj snažit, aby byl obchvat posuzovaný v procesu EIA společně s dvěma navrhovanými variantami pro silnici S5 z Turnova na Jičín. Kraji by pomohlo, kdyby se výstavba obchvatu stala součástí modernizace silnice a část nákladů tak zaplatil stát. Není totiž reálné, že by výstavbu obchvatu dokázal kraj sám zaplatit. Doprava směrem na Semily patří k nejpalčivějším dopravním problémům v Turnově. Cesta vede přes hlavní náměstí, kterým tak denně projede až 16.000 automobilů.

Zdroj: ČTK

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Turnov, silnice, Jičín, Tomáš Hocke, Ředitelství silnic a dálnic, stavba, Semily, Ohrazenice, Úlibice, Hradec Králové

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.