Jedna stížnost za druhou přibývá na internetovém portálu VašeStížnosti.cz na společnost Balamia. Ta podle sdružení dTest i dalších spotřebitelů vydělává především na seniorech, kterým podomním prodejem nabízí různé zboží za nepříliš férových podmínek. Jen na portále VašeStížnosti.cz se sešlo osm stížností na tuto společnost.
Falešné slevy již patří ke koloritu podomního a předváděcího prodeje. Společnost Balamia, na niž si zákazníci často stěžují, nabízí například v obchodních centrech masážní polštářky. Každý kupující si „shodou náhod“ vylosuje svou padesátiprocentní slevu a zaplatí tak „pouze“ 6 tisíc korun. Takové jednání však podle dTestu hraničí s klamavou praktikou.
„Jiní obchodní zástupci Balamie telefonicky kontaktují spotřebitele s tím, že jsou zaměstnanci České vodárenské a přijdou jim zkontrolovat kvalitu vody. U spotřebitelů doma vždy zjistí, že voda je závadná, a následně jim prodají čistící zařízení v ceně téměř 20 tisíc korun,“ popisuje další aktivitu společnosti Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu. Prodejci například nepravdivě tvrdí, že voda obsahuje hliník a další zdraví škodlivé látky.
Balamia podle sdružení klame také ohledně místa uzavření smlouvy. Přímo ve smlouvě nepravdivě uvádí, že je uzavřena v provozovně společnosti a odstoupení od ní podmiňuje zaplacením storno poplatku až ve výši 5 tisíc korun. Tento poplatek je ovšem neoprávněný a spotřebitel není povinen jej hradit. V současné době je společnost Balamia v likvidaci.
„Věřitelé by měli zaslat přihlášky svých pohledávek na adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Pokud bude zjištěno předlužení majetku společnosti, je povinností likvidátora podat insolvenční návrh,“ doplňuje Lukáš Zelený.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.