Navzdory chladnému počasí jsou v pivovarech v Libereckém kraji s letošním létem spokojeni. Prodej piva nebyl horší než loni v létě, klesá ale zájem o lahvové pivo a roste poptávka po sudovém. Prodej piva v restauracích stagnuje, zákazníci rádi nakupují lahvové pivo v letákových akcích v maloobchodních řetězcích.
V současné době se prodává v sudech 58 procent piva, řekl dnes ředitel svijanského pivovaru Roman Havlík. "Zároveň sledujeme trend rostoucí spotřeby piva sudovaného v menších baleních. O naše 15 a 30 litrové sudy se oproti loňsku zvýšil zájem u koncových zákazníků, pro které je alternativou na rodinné párty a oslavy," doplnil Havlík. Vzrostl podle něj také zájem o svijanské pivo v plechovkách. "Hlavně cestovní kanceláře je nakupují po paletách," dodal. Nejprodávanějším pivem je jedenáctistupňový Svijanský Máz. Velký zájem je ale letos podle ředitele i o prémiový ležák, který ve Svijanech uvařili u příležitosti 450 let pivovaru.
Svijanský Pivovar patří do desítky největších pivovarů v zemi, loni dodal na trh 609.000 hektolitrů piva. Velkou část produkce prodá v Libereckém kraji, kde se o trh dělí s vratislavickým pivovarem Konrad a sesterským Pivovarem Rohozec. Dohromady loni dodaly tyto pivovary na trh přes 750.000 hektolitrů piva.
I Rohozečtí jsou spokojeni. "Celý rok je lepší než loni, léto bylo sice slabší, ale nemůžeme si stěžovat," řekl ředitel František Jungmann. Ve Vratislavicích šel odbyt piva v létě nahoru. "Zájem byl jak o lahve, tak o sudy, prodej sudového piva rostl ale rychleji," řekl ředitel pivovaru Petr Hostaš. Zákazníci kupují podle něj pětilitrové soudky, i ty patnáctilitrové. "Nejvíc se ale prodá třicetilitrových," dodal Hostaš. Zvýšený zájem o pivo zaznamenali ale například i v minipivovaru v Harrachově. "Prodalo se ho o desetinu víc než za loňské léto," řekl dnes majitel sklárny a minipivovaru František Novosad.
Napsala ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.