Aktuálně

Dívenka nastoupila v Jablonci cestou na hudebku do špatného autobusu, pomohli strážníci více...

Čeká nás zatažený víkend s přeháňkami. Teploty půjdou nahoru více...

Policie zná příčinu diskotéky na Bílém Kameni. Šlo o závadu na mrazícím zařízení více...

Asfaltové hřiště na Králově Háji čeká proměna. Nadchnout má děti i jejich dozor více...

Prales na Ještědu se rozroste o 4,5 hektaru. Spolek vyjde výkup na milion více...

Pohotovosti převezmou zdravotní pojišťovny. O všechny v kraji ale nestojí více...

Liberec chystá loučení s tramvajemi, jež nikde jinde už nejezdí

Autoři | Foto DPMLaJ

Liberecký dopravní podnik chystá rozloučení s tramvajemi T2R, které nikde jinde ve světě už v pravidelném provozu nejezdí. Na meziměstskou linku mezi Libercem a Jabloncem je naposledy nasadí v sobotu dopoledne.

„Protože očekáváme značný zájem, budou vozy, které běžně jezdí na lince jako sóla, nasazeny v soupravě," uvedla tisková mluvčí dopravního podniku Martina Prošová. Na odpoledne podle ní chystají zvláštní jízdy pro dopravní fandy, zájem o ně byl velký. „Rezervace maximálních 130 možných účastníků byly naplněny během čtyřiadvaceti hodin. Akce se zúčastní odborníci a fandové nejen z celé republiky, ale také ze Slovenska, Německa, Polska, Francie i Ruska," dodala.

Typ T2R je modernizací tramvají T2 vyráběných společnostmi Tatra Smíchov a ČKD Stalingrad, těch bylo v letech 1955 až 1962 vyrobeno 771. Do Liberce bylo v letech 1960 a 1961 dodáno 14 vozů T2 a v letech 1965 až 1971 přibylo dalších devět z likvidovaného tramvajového provozu v Ústí nad Labem.

Provoz tramvají T2 byl v Liberci ukončen v roce 1988. Osm vozů v podobě typu T2R se na liberecké tratě vrátilo v letech 1995 a 1996. „Jednalo se o vyřazené vozy z Ostravy, které však byly v lepším technickém stavu než v Liberci provozované mladší T3. Důvodem pro pořízení byl dočasný nedostatek tramvají způsobený odesíláním libereckých tramvají na modernizace," uvedla Poršová.

Poslední dvě tramvaje T2R prošly v Liberci v roce 2006 velkou prohlídkou a díky tomu se podle Poršové staly unikáty, posledními vozy svého druhu v pravidelném provozu na světě. „Ostatní byly zlikvidovány s výjimkou dvou, které byly předány do Plzně a Ústí nad Labem," dodala Poršová.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky MHD, tramvaje, Liberec, T2R, Jablonec, ČKD, Ústí nad Labem, Německo, Rusko, Francie, Polsko, Slovensko, Smíchov

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.