Aktuálně

V Pihelu boural mladík s čerstvým řidičákem. Bilance: 8 zraněných, 2 těžce více...

Naivní divadlo uvede v sobotu novou inscenaci Vánoce aneb Příběh narození více...

Liberecký kraj letos Ještěd koupit nestihne více...

Rekonstrukce tramvajové trati do Jablonce skončí v září. Vyjde na 900 milionů

Už v březnu začala poslední fáze rekonstrukce tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem, opravuje se úsek mezi Vratislavicemi a Jabloncem. Dopravní podnik vyjde na 900 milionů bez DPH, 622 milionů přispělo ministerstvo dopravy. Tramvaj mezi oběma městy pak má po zmodernizované trati jezdit opět od konce září.

„Je to ukázka toho, jak Liberec a Jablonec dokáží spolupracovat na tak složitém projektu, jehož příprava prakticky zabrala tři volební období,“ okomentoval náměstek primátora Jiří Šolc (ANO).

Podle něj šlo o šíleně složitou stavbu. „Majetkoprávní vypořádání byla do poslední chvíle na nervy. To, že stavba takhle běží, jsem rád a těším se, až se na podzim novou tramvají do Jablonce projedeme,“ dodal.

Dopravní podnik za modernizaci zaplatí necelých 900 milionů bez DPH. „Dotace od ministerstva dopravy je 622 milionů korun, zbytek jde za námi,“ doplnil náměstek primátora a předseda dozorčí rady DPMLJ Petr Židek (ODS.

Rekonstrukce trati je rozdělená do čtyř úseků, práce běží na všech. „Stavba se ale skládá ze 128 stavebních objektů, dalších dvacet jich zajišťuje ČEZ,“ upřesnil provozně technický ředitel DPMLJ Ludvík Lavička.

Práce podle něj pokračují podle plánu. „Postupně se pokládají koleje na prvním a třetím úseku, na čtvrtém už to je hotové. Připravují se troleje, tahají se kabely. Dodělává se lávka vedle mostu u Kyselky. V Jablonci se zřizuje signalizace a dělají se povrchy na vozovkách,“ vypočítal.

Trať bude mít po dokončení i jednu raritu, společný přejezd pro vlak i tramvaj přes silnici třetí třídy v Proseči. Tam by v budoucnu mělo vzniknout i společné nástupiště. „Proseč je přestupní místo mezi tramvají a železnicí,“ dodal Lavička s tím, že jeho vybudování bude na Správě železnic.

Trať mezi oběma městy se stavěla v padesátých letech minulého století a kompletní rekonstrukce nikdy neproběhla. „Úpravy v sedmdesátých letech, to nebyla rekonstrukce, ale pouze výměna kolejí, troleje a přidělaly se dvě troleje,“ řekl Lavička s tím, že stav trati už nebyl nejlepší. „Trať už byla v hledáčku drážní inspekce,“ doplnil.

Hodnocení článku je 88 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky dplmj, liberec, dopravní podnik, tramvaj, trať, rekonstrukce

Komentáře

Jindřich Ženíšek

Je to dobře,že se rozhodlo o modernizaci ,včetně změny rozchodu kolejí na standardních 1535mm.Tramvaje se ve vyspělém světě vracejí,vznikají nové tramvajové systémy i ve městech,která tento ekologický a kapacitní dopravní prostředek v minulosti zrušila.Škoda,že se nenacházejí finance na tolik potřebnou tram.trať do Rochlice s možností prodloužení do Vesce a Doubí.

Sobota, 20. května 2023, 10:27Odpovědět

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.