Čtvrtek, 4. prosince 2025, 15:20
Silnice 14 kolem Jizery mezi Rokytnicí a Jabloncem nad Jizerou bude přes zimu zcela průjezdná. Skončila tam první část rekonstrukce. Ta bude pokračovat hned na jaře příštího roku a potrvá až do jeho konce.
Rekonstrukce komunikace I/14 byla zahájena na přelomu března a dubna letošního roku. „Rozsáhlé práce byly nutné na základě diagnostické prohlídky, která potvrdila nevyhovující stav vozovky i souvisejících stavebních konstrukcí. Komunikace, opěrné zdi i odvodnění jsou v tomto úseku na konci své životnosti, a proto byla zahájena jejich kompletní oprava,“ uvedla mluvčí ŘSD Libereckého kraje Kamila Zahálková.
???? Na sil. I/14 mezi Rokytnicí n. Jiz. a Jabloncem n. Jiz. byla dokončena 1. část rekonstrukce a provoz je opět plynulý v obou směrech. Práce budou pokračovat i v příštím roce a vrátí se kyvadlový provoz až do konce 2026. Více ve zprávě ???? https://t.co/fMIuCgu0JS. pic.twitter.com/OImJKvC7TX
— ŘSD Liberecký kraj (@RSD_Liberecky) December 3, 2025
Rekonstruovaný úsek začíná přibližně 150 metrů za křižovatkou do Rokytnice nad Jizerou a končí na hranici města Jablonec nad Jizerou. Silnici po její pravé straně v téměř celé délce zajišťuje soustava opěrných zdí, které procházejí postupnou rekonstrukcí. „Součástí prací je rovněž obnova povrchu komunikace, zpevnění svahů, oprava odvodnění i nové vodorovné dopravní značení. Celková délka opravovaného úseku je 1 174 metrů,“ dodala mluvčí.
V rámci stavby vzniká devět opěrných zdí a jedna zeď zárubní. „Zároveň vznikne pět nových objektů armovaných svahů, které umožní rozšíření nezpevněné krajnice. V intravilánu Rokytnice nad Jizerou (část Malá Rokytnice) budou také přemístěny stávající autobusové zastávky blíže ke zástavbě, aby lépe vyhovovaly místním podmínkám i bezpečnosti cestujících,“ doplnila Zahálková.
Stavbu provádí Eurovia za necelých 57 milionů korun.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pokud se na spodní stavbu používá nekvalitní (zahliněné, bylo na skládce u Nístěnky..) kamenivo, neodvádí vodu, mráz zdvihá kce... zatížení vozidly je láme.. budoucí opravy.. tak to tam bylo i před 25ti lety... Osazování prefa do vlhkého betonu - ráno se přiveze a ještě odpolko do něj, už sprahlého, osazují - nešvar, který st. dozor "nevidí" ... Pokd se neprovádí údržba - hlavně čištění žlabů - listí brání odtoku, opět - voda ve žlabech zmrzne, všechna práce marná... to když jen projíždím... Nemluvím o krátkých mikropilotech... návrhu, dozoru...