Jednapadesát poboček České pošty začne zkušebně od 3. června fungovat i jako podatelna Úřadu práce. Jednou z nich bude pobočka hlavní pošty na Benešově náměstí v Liberci. Lidé sem budou moci přicházet podávat žádosti o rodičovský příspěvek, přídavek na dítě nebo příspěvek na bydlení.
Od 3. června budou na hlavní poště pracovníci zájemcům pomáhat s online podáním žádostí zmíněných žádostí prostřednictvím Klientské zóny Jenda. Následně se od 1. 7. připojí dalších 50 poboček České pošty v Ústeckém a Libereckém kraji a Kraji Vysočina. Pobočky České pošty budou sloužit jako podatelny, poradenství, schvalování i výplatu dávek bude i dále zajišťovat Úřad práce ČR.
„Cílem naší spolupráce je rozšířit možnosti pro občany, kteří si třeba nevědí rady s digitálním podáním žádosti a mají pobočku České pošty blíže, než je Úřad práce. Česká pošta ale nebude nahrazovat činnost Úřadu práce České republiky. Samotné vyřízení dávek, tedy jejich přijetí, kontrola, schválení a vyplacení, i nadále zůstane plně v kompetenci Úřadu práce, stejně jako možnost podat si žádost osobně na jeho kontaktních pracovištích. Občanům bude k vyřízení podání s asistencí na České poště stačit pouze jejich občanský průkaz a nezbytné dokumenty,“ popsal generální ředitel Úřadu práce ČR Daniel Krištof.
Místo, kde lze podat žádost, najdou lidé na poště zřetelně označené. Proškolení zaměstnanci České pošty budou lidem při online podávání pomáhat. Seznam poboček České pošty, které jsou zapojeny do pilotního projektu bude k dispozici i na webu České pošty a Úřadu práce ČR.
„Pilotní pobočky České pošty byly vybrány tak, aby průřezově zahrnovaly jak menší obce, tak okresní i krajská města, abychom si vše v různých částech republiky vyzkoušeli. Pracovníci České pošty jsou na tyto nové služby připraveni a proškoleni díky několika měsíčním přípravám ve spolupráci s pracovníky Úřadu práce ČR,“ vysvětlil generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán.
Průběh zkušebního projektu bude na konci letošního roku vyhodnocen. Pokud se osvědčí a občané budou s touto službou spokojeni, zváží se jeho rozšíření i na ostatní pobočky pošty v České republice.
K asistovanému podání žádosti o dávku státní sociální podpory na České poště si klienti musí přinést:
Pro přídavek na dítě:
Pro příspěvek na bydlení:
Pro rodičovský příspěvek:
Stačí pouze doklad totožnosti, číslo bankovního účtu a kontakt na klienta, jak je uvedeno výše, žádné jiné doklady nejsou třeba.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.