Počasí dnes0 °C, zítra1 °C
Pondělí 23. prosince 2024  |  Svátek má Vlasta
Bez reklam

Na hlavní poště můžete od června žádat o sociální příspěvek

Jednapadesát poboček České pošty začne zkušebně od 3. června fungovat i jako podatelna Úřadu práce. Jednou z nich bude pobočka hlavní pošty na Benešově náměstí v Liberci. Lidé sem budou moci přicházet podávat žádosti o rodičovský příspěvek, přídavek na dítě nebo příspěvek na bydlení.

Od 3. června budou na hlavní poště pracovníci zájemcům pomáhat s online podáním žádostí zmíněných žádostí prostřednictvím Klientské zóny Jenda. Následně se od 1. 7. připojí dalších 50 poboček České pošty v Ústeckém a Libereckém kraji a Kraji Vysočina. Pobočky České pošty budou sloužit jako podatelny, poradenství, schvalování i výplatu dávek bude i dále zajišťovat Úřad práce ČR.

Seznam poboček České pošty, zapojených do projektu od 1.7. 2024: 
Liberecký kraj: 

Liberec (nám. Dr. E. Beneše 559/28) – na této první poště již od 3.6. 2024
Česká Lípa (náměstí T. G. Masaryka 194/27) 
Frýdlant  (Okružní 1260)
Nový Bor (nám. Míru 55) 
Doksy (náměstí Republiky 213) 
Hrádek nad Nisou (Nádražní 420) 
Chrastava (Nádražní 367) 
Český Dub (nám. Bedřicha Smetany 10) 
Stráž pod Ralskem (Máchova 5) 
Jablonec nad Nisou (Liberecká 32/2) 
Lomnice nad Popelkou (plk. Truhláře 108) 
Turnov (náměstí Českého Ráje 65) 
Mimoň    (Mírová 120) 
Semily    (Husova 9) 
Jilemnice (Geologa Pošepného 380)     
Tanvald (Poštovní 293)

Cílem naší spolupráce je rozšířit možnosti pro občany, kteří si třeba nevědí rady s digitálním podáním žádosti a mají pobočku České pošty blíže, než je Úřad práce. Česká pošta ale nebude nahrazovat činnost Úřadu práce České republiky.  Samotné vyřízení dávek, tedy jejich přijetí, kontrola, schválení a vyplacení, i nadále zůstane plně v kompetenci Úřadu práce, stejně jako možnost podat si žádost osobně na jeho kontaktních pracovištích. Občanům bude k vyřízení podání s asistencí na České poště stačit pouze jejich občanský průkaz a nezbytné dokumenty,“ popsal generální ředitel Úřadu práce ČR Daniel Krištof.

Místo, kde lze podat žádost, najdou lidé na poště zřetelně označené. Proškolení zaměstnanci České pošty budou lidem při online podávání pomáhat. Seznam poboček České pošty, které jsou zapojeny do pilotního projektu bude k dispozici i na webu České pošty a Úřadu práce ČR.

Pilotní pobočky České pošty byly vybrány tak, aby průřezově zahrnovaly jak menší obce, tak okresní i krajská města, abychom si vše v různých částech republiky vyzkoušeli. Pracovníci České pošty jsou na tyto nové služby připraveni a proškoleni díky několika měsíčním přípravám ve spolupráci s pracovníky Úřadu práce ČR,“ vysvětlil generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán.

Průběh zkušebního projektu bude na konci letošního roku vyhodnocen. Pokud se osvědčí a občané budou s touto službou spokojeni, zváží se jeho rozšíření i na ostatní pobočky pošty v České republice.

K asistovanému podání žádosti o dávku státní sociální podpory na České poště si klienti musí přinést:

  • Občanský průkaz (lze předložit také platný cestovní pas vydaný v ČR)
  • Číslo bankovního účtu, na který bude vyplácena dávka (pokud nebude chtít klient výplatu dávky poštovní poukázkou)
  • kontakt na sebe – číslo mobilního telefonu nebo e-mail

Pro přídavek na dítě:

  • Potvrzení o příjmech žadatele a všech společně posuzovaných osob
  • potvrzení o příjmu ze zaměstnání
  • potvrzení o příjmu z dohody o provedení práce nebo pracovní činnosti
  • doklad o jiném příjmu – např. z pronájmu
  • prohlášení společně posuzované osoby starší 18 let, pokud nemá žádné příjmy

Pro příspěvek na bydlení:

  • Potvrzení o příjmech žadatele a všech společně posuzovaných osob
  • potvrzení o příjmu ze zaměstnání
  • potvrzení o příjmu z dohody o provedení práce nebo pracovní činnosti
  • doklad o jiném příjmu – např. z pronájmu
  • prohlášení společně posuzované osoby starší 18 let, pokud nemá žádné příjmy
  • Doklad o uhrazených nákladech na bydlení za předchozí čtvrtletí – nájemné, výdaje za energie (elektřina, plyn), služby za byt (např. bankovní výpisy, doklad o úhradě SIPO, příjmový doklad za úhradu v hotovosti)
  • Vyúčtování nákladů na bydlení, včetně dokladu o úhradě nedoplatku – pokud bylo v předchozím čtvrtletí provedeno
  • Nájemní smlouva (netýká se vlastníků bytů)
  • Evidenční list k bytu (obsahuje rozpis měsíčních záloh na služby)

Pro rodičovský příspěvek:

Stačí pouze doklad totožnosti, číslo bankovního účtu a kontakt na klienta, jak je uvedeno výše, žádné jiné doklady nejsou třeba.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Česká pošta

Štítky Česká pošta, Úřad práce, žádosti, sociální příspěvky, test, Liberec

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Na hlavní poště můžete od června žádat o sociální příspěvek  |  Zprávy  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.