Další krůček k vyřešení neúnosné dopravní situace v okolí liberecké průmyslové zóny Jih udělali na krajském úřadu. Kraj si nechá zpracovat technickou studii novostavby silnice do průmyslové zóny. Určit by měla, zda připojení komunikace vyžaduje proces vyhodnocení vlivu na životní prostředí. Na Liberci pak zůstává, aby silnici zanesl do nového územního plánu.
Doprava v okolí průmyslové zóny kolabuje především odpoledne, kdy se střídají směny. „Napojení průmyslové zóny dlouhodobě neodpovídá počtu aut, která tam denně jezdí. Ve spolupráci se Svazem průmyslu ČR jsme zahájili konkrétní kroky, které povedou k výstavbě dalšího kapacitního napojení průmyslové zóny ze silnice I. třídy,“ řekl Marek Pieter, náměstek hejtmana pro dopravu.
O výstavbě silnice se mluví už roky, celý proces ale stále brzdí fakt, že Liberec stále nemá nový územní plán. A protože silnice v tom starém není, stavět se prostě nemůže. „Vedení města nám přislíbilo, že proces schválení změny územního plánu urychlí tak, aby nejpozději do roka byla konečná trasa zakotvena ve schválené územně plánovací dokumentaci,“ dodal Pieter.
Liberec v tuto chvíli připravuje 88. změnu současného územního plánu. A její součástí má být strategické hodnocení, zda jsou navržené plochy z hlediska životního prostředí vhodné pro nové připojení průmyslové zóny.
„Pracujeme na tom, aby kolony do průmyslové zóny zmizely. Přípravu nového kapacitního napojení hodláme spolufinancovat,“ dodal Pieter. Technická studie by měla být zpracována letos v srpnu. Liberecký kraj bude stát 238 tisíc korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Tak trošku máte u článku fotku z průmyslové zóny "Sever". Taky by bylo dobré, alespoň nastínit návrhy, kudy by mohla silnice vést. Díky