Dokončení modernizace železniční trati a vlakového nádraží v České Lípě umožnilo nejen zrychlit vlaky jedoucí z České Lípy na Zákupy, ale s novým jízdním řádem od 10. prosince zajistí i lepší spojení mezi Českou Lípou a Mladou Boleslaví. Přímé vlaky by mezi oběma městy měly jezdit zhruba každou hodinu.
"Budou zrušeny vlaky, které dnes vyjíždějí zhruba 13 minut po rychlících z České Lípy do Bakova nad Jizerou, kde se dá přestupovat na Turnov a Mladou Boleslav. Místo nich budou prodlouženy vlaky z Rumburku přes Českou Lípu do Doks, které dnes v Doksech končí, ale od prosince budou prodlouženy přes Bakov nad Jizerou až do Mladé Boleslavi," popsal připravované změny Pavel Blažek, jednatel společnosti Korid LK, která je koordinátorem veřejné dopravy v Libereckém kraji. Cestující budou podle něj moci jezdit bez přestupu, cesta potrvá zhruba hodinu. "Osobní vlak bude jen o tři minuty pomalejší než rychlík," dodal.
Jeden vlak sice podle Blažka z jízdního řádu zmizí, z České Lípy do Mladé Boleslavi a opačně ale podle něj pojede každou hodinu přímý spoj po celý den od rána zhruba do 20:30. "V návaznosti na to se připravují i změny v autobusových linkách tak, aby pokud možno nedocházelo k souběhům mezi vlaky a autobusy, aby se linky vzájemně prokládaly. Autobusové linky z České Lípy do Doks budou navíc prodlouženy až do Bělé pod Bezdězem k papírnám, aby byla zajištěna doprava zaměstnanců na směny," dodal Blažek.
V České Lípě se setkává pět železničních tratí. Sjíždějí se tam rychlíky, které pokračují na Liberec, Děčín, na Bakov nad Jizerou, Kolín a do Šluknovského výběžku. Podobných železničních uzlů v Česku mnoho není. Změny jízdních řádů a zrychlení vlaků umožnila modernizace nádraží v České Lípě, okolních tratí a také zabezpečení, do nichž investovala Správa železniční dopravní cesty zhruba miliardu korun. Díky tomu mohou už od září jezdit vlaky v okolí stanice v České Lípě a směrem na Lovosice a Liberec rychlostí až 120 kilometrů za hodinu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.