Aktuálně

V Pihelu boural mladík s čerstvým řidičákem. Bilance: 8 zraněných, 2 těžce více...

Naivní divadlo uvede v sobotu novou inscenaci Vánoce aneb Příběh narození více...

Liberecký kraj letos Ještěd koupit nestihne více...

Liberecký kraj hrozí ÚOHS vymáháním škody, pokud včas nerozhodne

Autoři | Foto

Liberecký kraj hodlá po antimonopolním úřadu (ÚOHS) vymáhat škodu, pokud urychleně nerozhodne, zda si může kraj koupit většinový podíl ČSAD Liberec. Úřad tedy vyzval k odstranění nečinnosti.

"Domníváme se, že nečinností úřadu nám může vzniknout škoda mimořádně velkého rozsahu a jsme připraveni tuto případnou škodu po úřadu a konkrétních osobách v budoucnosti vymáhat," uvedl hejtman Libereckého kraje Martin Půta (SLK). Případná škoda může být podle odhadu kraje v milionech korun. 

Liberecký kraj chce mít vlastního dopravce kvůli problémům se zajištěním veřejné dopravy v kraji. Za majoritní podíl akcií nabídl ČSAD Liberec 14,353 milionu korun. Záměr napadla konkurenční společnost BusLine u ÚOHS.

Antimonopolní úřad podle Půty v prvoinstančním řízení nezjistil, že by nákupu většinového podílu něco bránilo. V odvolacím řízením měl úřad rozhodnutí vydat do 27. prosince 2017. Pět dnů před vypršením této lhůty ale předseda ÚOHS Petr Rafaj vydal předběžné opatření zakazující nákup akcií, podle Půty se tak lhůta prodloužila o dalších až 60 dnů. Antimonopolní úřad tvrdí, že postupuje v rámci lhůt stanovených správním řádem. "Lhůta pro vydání druhostupňového rozhodnutí zatím v žádném případ neuplynula. Předběžné opatření bylo vydáno z toho důvodu, aby nedošlo ke zmaření účelu správního řízení," uvedl mluvčí úřadu Martin Švanda.

Hejtman postup úřadu považuje za podivný. Veřejně známé podle něj bylo, že získání majetkového podílu v ČSAD Liberec má kraj zajištěno jen do 31. prosince 2017. "I proto si myslím, že to rozhodnutí proběhlo těsně před koncem roku, aby nám ten vstup byl znemožněn," řekl hejtman. S vlastníky ČSAD Liberec se ale podle něj kraj dohodl na prodloužení lhůty nákupu většinového podílu do konce ledna. Podle Půty je vlastní dopravce pro Liberecký kraj cestou, jak zjistit reálné náklady na dopravní výkon a nenechat se vydírat firmami, které autobusovou dopravu v kraji zajišťují.

Letos Liberecký kraj na autobusovou dopravu vydá asi 300 milionů korun, skoro o 14 milionů více než loni. Kraj objednává regionální autobusovou dopravu v rozsahu kolem 13 milionů kilometrů, zajišťuje ji osm dopravců. Největšími jsou BusLine, ČSAD Česká Lípa a právě ČSAD Liberec. Jezdí na Liberecku, v takzvané oblasti Sever, a to za cenu 33,38 koruny za kilometr.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Liberec, Liberecký kraj, autobus, obslužnost, Martin Půta, ÚOHS, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, ČSAD Liberec, BusLine, Starostové pro Liberecký kraj, autobusová doprava, Petr Rafaj, ČSAD

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.