Aktuálně

Atraktivní, ale těžký los pro Jablonec. Ve čtvrtfinále poháru přivítá Slavii více...

Tygři ustáli nápor Třince a vrátili se na druhé místo tabulky více...

Při požáru zachránil liberecký hasič Roman Kostelňák dítě, dostal medaili HZS více...

Dívenka nastoupila v Jablonci cestou na hudebku do špatného autobusu, pomohli strážníci více...

Čeká nás zatažený víkend s přeháňkami. Teploty půjdou nahoru více...

Policie zná příčinu diskotéky na Bílém Kameni. Šlo o závadu na mrazícím zařízení více...

Asfaltové hřiště na Králově Háji čeká proměna. Nadchnout má děti i jejich dozor více...

Prales na Ještědu se rozroste o 4,5 hektaru. Spolek vyjde výkup na milion více...

Pohotovosti převezmou zdravotní pojišťovny. O všechny v kraji ale nestojí více...

Korupční kauza ohrozila získání stamilionových dotací na stavbu tratě do Jablonce i nákup autobusů

Autoři | Foto

V libereckém dopravním podniku začalo pracovat nové představenstvo. Nově je pouze tříčlenné, nikoliv devítičlenné. Podle slov jeho předsedy Michala Zdeňka je nejprve nutné zachránit dotace na stavbu a modernizaci tratě do Jablonce a také na nákup nových autobusů a tramvají. Dohromady jde o zhruba devět set milionů korun.

První změna v řízení dopravního podniku je vidět hned. Místo dříve devítičlenného představenstva jsou v něm jen tři lidé. A nejde o politiky, ale o manažery, kteří se v oboru financí a dopravy pohybují roky. „Nedělám politiku, politika mě nezajímá,“ říká předseda představenstva Michal Zdeněk, ekonom a expert na problematiku financí, makroekonomie a veřejného sektoru.

Nové představenstvo vlastně funguje teprve několik týdnů, řešit ale musí řadu komplikací. Tou největší je nejspíš problém s dotacemi, který nastal po návštěvě protikorupční policie v sídle podniku. „Dotační tituly jsou v ohrožení, snažíme se je obhájit a věřím, že se to povede,“ doplňuje Zdeněk.

Konkrétně jde o dva velké projekty, které se chystají. Tím prvním je modernizace a dostavba tramvajové trati do Jablonce, kde by DPMLaJ měl čerpat zhruba 800 milionů na dotacích a celková částka se má vyšplhat na více než miliardu. Chystá se také nákup nových autobusů a tramvají za více než sto milionů. I tento projekt je tedy v tuto chvíli ohrožen.

Představenstvo chce také stabilizovat situaci a postupně dopravní podnik rozšiřovat a zkvalitňovat. „Nikdo z nás nemá ambice redukovat, rozštěpovat nebo zeštíhlovat. Spíš naopak,“ potvrzuje místopředseda představenstva Martin Pabiška. Ten se ostatně do DPMLaJ vrací, před lety tu pracoval jako dispečer provovu. „Brigádně jsem jezdil s autobusem i tramvají. Vždycky chci provoz, ve kterém pracuji, poznat detailně,“ dodává.

Aktuálně v dopravním podniku pracuje necelých čtyři sta zaměstnanců a měli by přibýt noví. „Situace na trhu je specifická. Firmu chceme rozvíjet a nové zaměstnance potřebujeme. Není ale lehké je získat,“ dodává předseda představenstva.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky DPMLaJ, Liberec, dopravní podnik, představenstvo, Jablonec, dotace, dopravní společnost, Útvar pro odhalování organizovaného zločinu

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.