Liberec musí kvůli kloubovým autobusům, které začal od letošního roku využívat dopravní podnik, stavebně upravit autobusové zastávky MHD. Pro delší autobusy je problém do nich zajet a ve většině případů zastávky neumožňují bezpečný nástup či výstup. Náklady na úpravy odhaduje radnice na deset milionů korun.
Kloubové autobusy jsou o šest metrů delší než standardní dvanáctimetrové vozy, které dopravní podnik dosud převážně využíval. „Současné zastávky ve většině případů bezpečné nastupování a vystupování z kloubových autobusů neumožňují a řada z nich je navíc poškozená intenzivním provozem," uvedla mluvčí radnice Jana Kodymová.
Zastávky se budou opravovat postupně. „Předpokládám, že bychom mohli začít v příštím roce, podle toho, jaké finanční prostředky budeme mít," řekl náměstek primátora Jiří Šolc (Starostové pro Liberecký kraj). Zastávky by podle něj měly vypadat jednotně. Jejich podoba by měla vzejít z urbanisticko-architektonické studie, kterou si město nechá zpracovat.
Jako jedna z prvních by se měla dělat zastávka u radnice. Její součástí je i meteobudka, která částečně zasahuje do silnice. Kvůli ní nemohou kloubové autobusy zajet až k rohu chodníku. „Lidé, kteří mají zhoršenou pohyblivost, tak musejí z chodníku sestoupit na vozovku a teprve pak na ten vysoký schod do autobusu," uvedl primátor Jaroslav Zámečník (SLK). Dodal, že kvůli tomu dostal i několik stížností.
Liberec chce odstranit na zastávkách i nedostatky, jež nesouvisí s kloubovými autobusy. Na některých zejména chybí přístřešky chránící cestující před deštěm či sněžením.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.