Celkem čtrnáct Stanic technické kontroly je v Libereckém kraji. Na ně jezdí pravidelně řidiči se svými auty. Jak ale takové STK fungují a probíhá tam vše podle platné legislativy? Na to pravidelně zaměřuje krajský úřad, který letos provedl sedm kontrol, dalších šest kontrol pak proběhlo přímo z ministerstva dopravy.
„Zákon o podmínkách provozu na pozemních komunikacích nařizuje krajským úřadům kontrolovat činnost STK. Naší povinností je provádět tyto prohlídky na každé stanici nejméně jednou za tři roky, my dokonce intervaly zkracujeme a provádíme kontroly minimálně jedenkrát za dva roky,“ uvedl Jan Čáp, vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu Libereckého kraje.
Kontroly odhalily pět problémů. „Oproti předchozímu roku jde o výrazné zlepšení. V roce 2018 uložil krajský úřad 8 pokut v souhrnné výši 53 tisíc korun,“ dodal Čáp. I v příštím roce krajský úřad chystá sedm kontrol STK.
Mezi nejčastější nedostatky patří nedodržení požadovaných úkonů a dále nesprávné vyhodnocení zjištěných závad. V letošním roce probíhalo jedno správní řízení s technikem STK, které skončilo udělením pokuty. Kontrolnímu technikovi může být za přestupky uložena pokuta do výše 50 tisíc korun, STK jako právnické osobě až do výše 5 milionů korun.
Za podmínek stanovených zákonem může krajský úřad odejmout oprávnění k provozování STK a ministerstvo dopravy také profesní osvědčení kontrolního technika. „Tím důvodem je například to, že kontrolní technik závažným způsobem nebo opakovaně porušil své povinnosti při provádění technických prohlídek. Nejvyšší pokuta, kterou jsme v minulosti udělili, činila 250 tisíc korun,“ uzavřel Jan Čáp.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.