Součástí vozového parku Dopravního podniku se staly v listopadovém finiši čtyři nové autobusy řady SOR NS 12. Rámcová smlouva na nákup nových dieselových nízkopodlažních dvounápravových, třídveřových autobusů určených do provozu MHD v Liberci byla podepsána v únoru letošního roku s výrobcem SOR Libchavy. Její platnost je do roku 2022 a zajišťuje postupný nákup až dvaceti vozidel.
Do března příštího roku do DPMLJ najede dalších dvanáct autobusů SOR, které jsou již objednány. Jedná se o nové modely autobusů NS 12 s dieselovým pohonem. Každé z dodaných vozidel má ve své výbavě klimatizaci, USB zásuvky, Wi-FI, kamerový systém nad dveřmi, kamery pro sledování přední a zadní části vozidla. Součástí výbavy je také zařízením monitorující počty cestujících.
První listopadové autobusy jsou nyní v zázemí dopravního podniku dovybavovány informačním a odbavovacím systémem používaným v DPMLJ. Dále bude následovat zácvik techniků a hlavně řidičů.
„Naším společným cílem je, aby vozidla co nejdříve vyjela do ostrého provozu na linky městské dopravy a stala se vítaným vánočním dárkem pro cestující, ale i řidiče,“ doplnil Michal Zděnek, předseda představenstva dopravního podniku
Za každý autobus zaplatil dopravní podnik 5,15 milionů korun. Naftové autobusy postupně nahradí dosluhující starší typy, přičemž právě autobusy tvoří v dopravním podniku flotilu sta vozidel. V září 2020 vozový park doplnilo již 10 nových kloubových vozidel typové řady SOLARIS Urbino18 na pohon CNG, které denně obsluhují páteřní linky MHD v Liberci.Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Nejlevnější autobusy na trhu. Inovace těchto autobusů je spíše žalostná. Tlusté rohové sloupky na čelním skle snad mohl vymyslet dement, nádrž na naftu na místě hned za předními dveřmi je všeobecně podivná a nesmyslná a třeba ovládání topení u řidiče a do vozidla na lcd panelu nad hlavou řidiče. Je tohle normální ? A on tyhle inovované šroty někdo koupí ? No ano, Liberec !