Meteorologové sice slibují poměrně teplé počasí do poloviny listopadu, ale už od 1.listopadu mají řidiči povinnost mít na svém autě zimní pneumatiky v případě, že se na silnici vyskytne led, sníh nebo námraza. Platí to až do konce března. Za nesprávné užití zimních pneumatik hrozí i pokuta.
Zimní obutí je od listopadu do konce března povinné v případě, že se na silnici nachází souvislá vrstva ledu, sněhu nebo námrazy. Někdy dokáže podzimní počasí řidiče zaskočit a na letních pneumatikách i pěkně potrápit.
Chemické složení letních pneu se od zimních liší. Přilnavost v chladném podzimním a zimním počasí je na letním obutí velmi špatná. Právě horší jízdní vlastnosti, mohou být příčinou kolize.
Hloubka vzorku u zimní pneumatiky u vozidel do tři a půl tuny, by měla být nejméně čtyři milimetry. U vozidel s hmotností vyšší než tři a půl tuny, by pneumatika měla mít vzorek nejméně šest milimetrů.
„Pozor by si měli dát i řidiči vozící tzv. celoroční pneumatiky. Některé z nich požadavky zákona na provoz v zimě splňují, jiné ale ne. Podle zákona musí být na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S (případně M. S, M/S nebo MS). Za zimní dezén se považuje také speciální dezén, u něhož je na bočnici vyznačeno označení ET, ML nebo MPT. Nenechte se zmást také tím, že je na pneumatice vyobrazena pouze sněhová vločka,“ upozorňuje tisková mluvčí Policejního prezidia Hana Rubášová.
Zároveň také dodává, že nesprávné užití zimních pneumatik, může přijít řidiče draho. „Řidičům může hrozit pokuta v příkazním řízení na místě do výše dvou tisíc korun u správního orgánu až dva a půl tisíce korun,“ sděluje.
Na některých úsecích v Libereckém kraji ale řidiči potřebují zimní obutí, i když není na silnici led nebo námraza. Je to dáno značkou „Zimní výbava". Zimní pneu není potřeba jen tehdy, pokud je cedule opatřena dodatkovou tabulkou, která její platnost upravuje.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.