První rok prací na stavbě mostů na průtahu městem se blíží k závěru, dělníci budou pokračovat do konce listopadu, pak přijde přestávka až do začátku března. Přes zimu se bude v úseku jezdit tak, jako dosud, zimní údržbu ale bude v místě provádět menší pluh než normálně. Ten velký dálniční by se totiž do omezení nevešel.
Práce na stavbě mostů probíhají podle harmonogramu. Na mostě u bývalého Baumaxu už probíhá betonáž pilířů, v úseku druhého mostu nyní dělníci budují armovaný svah s lícovanými železobetonovými prefabrikáty, po kterém budou řidiči na most najíždět od Jablonce.
„Na armovaný svah jsme kompletně využili materiál z demolované mostní estakády. Celou estakádu jsme předrtili a materiál používáme do vyztuženého násypu. Nemusíme ho tak nikam odvážet a vliv stavby na okolí je minimalizovaný,“ uvedl za stavební firmu Strabag Jaroslav Bílek.
Práce podle něj budou probíhat do konce listopadu, a to na obou mostech. „Práce dokončíme do konce listopadu, přes zimu budeme připravovat lešení v první části, na druhé části ho budeme připravovat až bude výluka na trati, tedy až od prvního března. Budeme si také připravovat práce na skruži přes místní komunikaci,“ dodal Bílek.
V Liberci na silnici I/35 pokračujeme v rekonstrukci dvou mostů. Na prvním z nich ve směru od Prahy probíhá betonáž pilířů a vázání armatury mostovky prvních tří polí o délce 57 m. Na druhém mostě montujeme panely a realizujeme zásypy. pic.twitter.com/jgv4QcaiOG
— ŘSD Liberecký kraj (@RSD_Liberecky) November 2, 2022
Do konce listopadu ještě stavební firma dokončí armovaný svah a na budovaném mostě u bývalého Baumaxu pak práce skončí zřejmě až v prvních prosincových dnech. „Betonáže by měly skončit do konce listopadu. Zhruba do poloviny prosince počítáme, že se odbední, pak zazimuje,“ vysvětlil Tomáš Šulc z liberecké ŘSD.
I přes zimu se v úseku bude jezdit s omezením tak, jako dosud. ŘSD ale muselo upravit zimní údržbu. „Během zimy je třeba počítat s tím, že se bude jezdit v tomtéž dopravním režimu, jakého jsme svědky nyní a v tom dopravním režimu bude probíhat i zimní údržba. Zajistili jsme speciální techniku, která se v uvozovkách vejde do zúžených jízdních pruhů. Bude určena pro údržbu převážně jen tohoto úseku,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Podle něj je liberecká stavba neobvyklá. „Normálně stavíme mosty tak, že na jaře provedeme demolici a během léta provedeme výstavbu a na zimu se už jezdí po novém mostu. Tady rozsah prací a koordinace obou staveb je takového rozsahu, že jsme museli vzít v úvahu, že to zabere dvě stavební sezony,“ doplnil.
Hotovo má být v říjnu příštího roku, ŘSD už také plánuje rekonstrukci dalšího mostu ve směru do centra města, chystá se také na tunel. Tam ale zatím není jasné, kdy by k ní mělo dojít. Rekonstrukce dalšího mostu je v plánu v roce 2024.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.