Na zrekonstruovaném průtahu I/35 Libercem se sníží rychlost na 80 kilometrů v hodině z původní devadesátky. Na žádost policie bude rychlost snížená už od vjezdu do Liberce.
Informoval o tom vedoucí provozního úseku Ředitelství silnic a dálnic v Liberci (ŘSD) Jakub Hušek. Z průtahu by podle něj měla nejpozději do nedělních 19:00 hodin zmizet všechna dopravní omezení s výjimkou těch před tunelem, kde se bude pracovat zhruba do poloviny prosince.
V Liberci na sil. I/35 probíhají dokončovací práce, jako je montáž ocelových a betonových svodidel. Stavební práce plánujeme ukončit 20.11. a úsek pustit do plného provozu. Nyní je v obou jízdních pásech provoz veden pravým pruhem. Děkujeme za trpělivost.????https://t.co/ZvZwRKskRB pic.twitter.com/Obwn6BzN9i
— ŘSD Liberecký kraj (@RSD_Liberecky) November 13, 2023
Průtah I/35 je nejzatíženějším silničním úsekem v Libereckém kraji, denně po něm podle posledního sčítání projede více než 51.000 automobilů. Práce začaly loni na jaře bouráním pravé poloviny silnice ve směru od Turnova na Děčín. Mosty ze 70. let minulého století byly v havarijním stavu, jejich rekonstrukce se připravovala několik let. Provoz na nich byl před rekonstrukcí omezený, mosty byly na některých místech podepřené, vozovka zúžená. Stavbaři zbourali celou estakádu a postavili mosty nové a vybudovali i takzvaný průpletový pruh před sjezdem na Jablonec.
„V rámci těch dvou stavebních sezon jsme zdemolovali mostní estakádu a vybudovali místo ní vyztužený svah a opěrnou stěnu v délce zhruba 350 metrů. Celou tu konstrukci estakády jsme rozdrtili a použili pro násypová tělesa. Během tohoto víkendu budeme odstraňovat dopravní omezení a budeme ji dávat do provozu," řekl Jaroslav Bílek, technický vedoucí liberecké pobočky společnosti Strabag. Dokončují se podle něj poslední práce na svodidlech a opravách povrchů a stavbaři doplňují dopravní značení.
Rekonstrukce průtahu přišla na 400 milionů korun. „Rekonstruovali jsme jednu polovinu té soustavy mostů na silnici I/35 a mohu ujistit všechny řidiče, že ta druhá polovina se v následujících minimálně 20 letech rekonstruovat, stavět nebo demolovat nebude. My jsme demolovali a znovu vystavěli polovinu, která byla z let 1974-75, ta druhá polovina je podstatně mladší, je z 90. let. Oběma polovinám se budeme věnovat pokud jde o údržbu, a následující dvě, možná tři desetiletí se žádné takto rozsáhlé rekonstrukční práce dělat nebudou," řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Motoristé ale musí na průtahu Libercem počítat s omezením před tunelem kvůli opravě kanalizace za 27 milionů korun. I když se dělá bezvýkopovou metodou, provoz je tam omezený. Práce by měly skončit do poloviny prosince. „Bude následovat rekonstrukce tunelu," řekl Rýdl. Původně se podle něj předpokládalo, že práce začnou v závěru příštího roku, ŘSD je ale zřejmě ještě odloží.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Snížil bych to klidně na 70 a to i směrem na Jablonec ( tam je nesmyslně 110 ). V zájmu bezpečnosti při napojování. V cizině to funguje, doprava je plynulejší a bezpečnější
Ono je to jedno, když zase rozje.ou tunel, tak se tam bude zase poskakovat půl hodiny rychlostí 3 km za hodinu.