Železniční stanice v Chrastavě se dočká modernizace. Její přestavba má začít letos na podzim a přijde zhruba na miliardu. Kromě přestavby nástupiště zahrne i rekonstrukci kolejiště ve stanici nebo stavbu nového podchodu. Veškeré práce by měly být dokončeny na podzim roku 2026.
Na přípravné práce je zatím připraveno 5 milionů korun. „Pan ministr dopravy mě písemně ujistil, že se přípravné práce uskuteční. Velmi opatrně se ovšem vyjadřuje ohledně hlavních stavebních prací v příštím roce. Upozorňuje, že se o potřebných penězích, v tomto případě se jedná o cca miliardu korun, rozhoduje až při schvalování státního rozpočtu,“ přiblížil starosta Chrastavy Michael Canov (Starostové pro LK).
Ministr Petr Kupka jej však v dopise ubezpečil, že usiluje o zajištění finančních prostředků zejména na projekty v realizaci a na projekty, které se podaří zahájit letos, což modernizace železniční stanice Chrastava splňuje. „Nevěřím tedy tomu, že by ministr Kupka nechal letos jen tak prostavět několik milionů korun s tím, že by následně přišly vniveč. Jsem přesvědčen, že se akce realizovat bude,“ poznamenal Canov.
Připravovaná stavba řeší rekonstrukci kolejiště ve stanici včetně železničního spodku, renovaci vnějšího a ostrovního nástupiště a výstavbu přístupových komunikací. Dojít má také ke zřízení nového podchodu, který bude prodloužen a vyústěn ve svahu směrem k průmyslové zóně. Příchod cestujících na nádraží tak bude mnohem bezpečnější.
Součástí prací má být také rekonstrukce zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a energetických zařízení. Dojde k modernizaci zabezpečení několika železničních přejezdů a k úpravě částí souvisejících se zabezpečovacím a sdělovacím zařízením ve stanici Liberec.
Modernizaci stanice a trati využije Chrastava k tomu, že nechá zrekonstruovat železniční přejezd v Andělské Hoře. „Po dobu výluky trati nechá město upravit poměry na přejezdu, které jsou nevyhovující hlavně pro nákladní auta a autobusy,“ doplnil starosta.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Dlouho jsem žil v Chrastavě a fandím jakémukoliv rozvoji. Nicméně miliarda do železniční stanice by možná byla vhodná v nějakém železničním uzlu, nikoliv průjezdním bodu. I kdyby šlo 10 Kč z každé jízdenky, pak milion cestujících ročně by znamenalo návratnost 100 let. A protože je to číslo několikanásobně nižší, bude trvat několik set let než to bude mít ekonomický smysl...? Stavějte prosím mnohem důležitější infrastrukturu - třeba rozšíření D35 v Českém Ráji na Lbc nebo 1/13 směr Ústí, tam smysl vidím..