Aktuálně

Řidička na přechodu v Jablonci přehlédla chodkyni, těžce ji zranila více...

Tunel se po dlouhé opravě otevírá. Už příští rok ŘSD na průtahu chystá další omezení více...

Během víkendu se budou teploty držet nad nulou. Řidiče potrápí mlha více...

U Panské skály supermarket stavět nelze, ministerstvo potvrdilo zamítnutí výjimky více...

Proměna nádraží v Chrastavě a Hrádku nad Nisou pokračuje, v dubnu začne půlroční výluka vlaků

Autoři | Foto Skanska

Modernizace nádraží v Chrastavě a Hrádku nad Nisou nabírá na intenzitě. Od dubna začne výluka, během které se podoba obou stanic změní od základů. Rekonstrukce obou stanic v hodnotě téměř 1,24 miliardy korun má být hotová konce tohoto roku.

Desítky specialistů a těžká technika vše připravují tak, aby od dubna mohla začít úplná výluka. „Zimu jsme využili na intenzivní přípravu tak, aby byl v obou stanicích zachován základní osobní provoz co nejdéle. Odstranili jsme část kolejiště a výhybek, pracujeme na zázemí pro nové zabezpečovací zařízení a chystáme vše pro stavbu podchodů, přejezdů i rekonstrukce mostů,“ říká projektový manažer společnosti Skanska, která rekonstrukce pro Správu železnic realizuje, Jan Mitlöhner.

V Chrastavě přiléhá staveniště těsně k dosud provozovaným kolejím, stavbaři zde proto instalovali bezpečnostní zábrany, které mají za úkol zamezit kontaktu pracovníků i techniky s projíždějícími vlaky. Vytrháno je celé nakládkové kolejiště a připravuje se terén pro stavbu nového podchodu. V Hrádku nad Nisou je kromě odstranění části kolejí nyní nejvíce práce na rekonstrukci staniční budovy. Současně se intenzivně staví nová plocha pro odstavování autobusů, která bude využita i pro náhradní autobusovou dopravu během výluky.

„Vše připravujeme tak, aby 1. dubna mohla začít velká půlroční výluka, během které vybudujeme prakticky dvě nová nádraží s novými nástupišti, podchody a mosty a v Hrádku nad Nisou navíc s bezpečnějším jednokolejným přejezdem,“ dodává projektový specialista Skanska Tomáš Havel.

Rekonstrukce začala v září 2024 a potrvá do konce tohoto roku. V rámci prací budou kompletně rekonstruována kolejiště, vzniknou nová nástupiště s bezbariérovým přístupem, nové podchody a další mostní objekty, rekonstruována bude staniční budova v Hrádku nad Nisou, instalováno bude nové zabezpečovací zařízení a zabezpečení přejezdů.


„Cestujícím projekt přinese hlavně zvýšení úrovně komfortu a bezpečnosti. Modernizované nádražní budovy nabídnou příjemnější prostředí pro čekání na spoj a nové komerční prostory. Zároveň díky rekonstrukci zabezpečovacího zařízení na celém úseku z Liberce až na státní hranici s Polskem a Německem zkrátíme dobu potřebnou pro křižování vlaků, což přispěje k plynulosti provozu,“ uzavírá ředitel Stavební správy západ Správy železnic Petr Hofhanzl.

Hodnocení článku je 78 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky rekonstrukce, nádraží, Chrastava, Hrádek, Skanska, Správa železnic

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.