Modernizace nádraží v Chrastavě a Hrádku nad Nisou nabírá na intenzitě. Od dubna začne výluka, během které se podoba obou stanic změní od základů. Rekonstrukce obou stanic v hodnotě téměř 1,24 miliardy korun má být hotová konce tohoto roku.
Desítky specialistů a těžká technika vše připravují tak, aby od dubna mohla začít úplná výluka. „Zimu jsme využili na intenzivní přípravu tak, aby byl v obou stanicích zachován základní osobní provoz co nejdéle. Odstranili jsme část kolejiště a výhybek, pracujeme na zázemí pro nové zabezpečovací zařízení a chystáme vše pro stavbu podchodů, přejezdů i rekonstrukce mostů,“ říká projektový manažer společnosti Skanska, která rekonstrukce pro Správu železnic realizuje, Jan Mitlöhner.
V Chrastavě přiléhá staveniště těsně k dosud provozovaným kolejím, stavbaři zde proto instalovali bezpečnostní zábrany, které mají za úkol zamezit kontaktu pracovníků i techniky s projíždějícími vlaky. Vytrháno je celé nakládkové kolejiště a připravuje se terén pro stavbu nového podchodu. V Hrádku nad Nisou je kromě odstranění části kolejí nyní nejvíce práce na rekonstrukci staniční budovy. Současně se intenzivně staví nová plocha pro odstavování autobusů, která bude využita i pro náhradní autobusovou dopravu během výluky.
„Vše připravujeme tak, aby 1. dubna mohla začít velká půlroční výluka, během které vybudujeme prakticky dvě nová nádraží s novými nástupišti, podchody a mosty a v Hrádku nad Nisou navíc s bezpečnějším jednokolejným přejezdem,“ dodává projektový specialista Skanska Tomáš Havel.
Rekonstrukce začala v září 2024 a potrvá do konce tohoto roku. V rámci prací budou kompletně rekonstruována kolejiště, vzniknou nová nástupiště s bezbariérovým přístupem, nové podchody a další mostní objekty, rekonstruována bude staniční budova v Hrádku nad Nisou, instalováno bude nové zabezpečovací zařízení a zabezpečení přejezdů.
„Cestujícím projekt přinese hlavně zvýšení úrovně komfortu a bezpečnosti. Modernizované nádražní budovy nabídnou příjemnější prostředí pro čekání na spoj a nové komerční prostory. Zároveň díky rekonstrukci zabezpečovacího zařízení na celém úseku z Liberce až na státní hranici s Polskem a Německem zkrátíme dobu potřebnou pro křižování vlaků, což přispěje k plynulosti provozu,“ uzavírá ředitel Stavební správy západ Správy železnic Petr Hofhanzl.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.