Liberec řeší s obyvateli městské čtvrtě Doubí, kudy vést kamiony do průmyslové zóny Jih. Lidé v lokalitě se obávají zvýšeného hluku z plánované silnice, která má zónu propojit s rychlostní silnicí 35, mají také strach z úbytku zeleně. Současná trasa však kapacitně nestačí.
Radnice chce trasu nové silnice začlenit do nového územního plánu města, který by měla dokončit už v příštím roce. "Nelze vyhovět všem, ale chceme najít takové řešení, které bude přijatelné pro co největší skupinu lidí a bude současně v souladu se strategií rozvoje města," řekla náměstkyně primátora pro územní plánování, veřejnou zeleň a životní prostředí Karolína Hrbková (Změna pro Liberec). Lidé se nejvíce bojí toho, že kvůli výstavbě silnice a sběrné komunikace, která rychlostní silnici a zónu propojí, přijdou o zelené plochy, kde mohou trávit volný čas.
Průmyslovou zónu stejně jako sousední zónu obchodní napojuje v současné době na silnici 35 jen dvouproudá ulice České Mládeže. Přestože prošla v minulých letech rekonstrukcí, provozu nestačí. Podle posledního sčítání projede denně úsekem více než 13.000 automobilů a hlavně v době, kdy se střídají směny, se na silnici tvoří dlouhé kolony. Už v době, kdy se průmyslová zóna stavěla, bylo v plánu přímé napojení na rychlostní silnici 35 na Prahu. Nikdy se však nerealizovalo, nenašly se na něj peníze.
Plánovaná nová silnice by měla vést od kruhového objezdu u Densa podél železniční tratě, kterou pak podjede a napojí se na Minkovickou ulici. Po nové komunikaci volá i Liberecký kraj, který požaduje silniční propojení oblasti Podještědí právě s hlavním silničním tahem přes Liberec. Obyvatelé Doubí a zástupci města se na nedávném setkání dohodli na tom, že radnice prověří možnost zapustit novou silnici částečně pod zem a také na tom, jaké jsou možnosti úpravy ulice České mládeže tak, aby tudy kamiony mohly dál projíždět.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.