Na železniční trať mezi Libercem a Tanvaldem se dnes navečer po více než čtvrt roce vrátily vlaky, jezdí i na odbočce ze Smržovky do Josefova Dolu. Dokončovaná modernizace umožní zvýšení rychlosti na 60 kilometrů v hodině.Výsledkem by mělo být zásadní zlepšení kvality cestování a zrychlení přepravy.
Součástí zakázky za zhruba 820 milionů korun byla výměna kolejí mezi Jabloncem a Tanvaldem, výstavba nástupišť umožňující bezbariérový nástup, rekonstrukce několika zastávek i přejezdů nebo modernizace sdělovací a zabezpečovací techniky. Stavbaři pracovali v několika etapách od loňského srpna, letos místo vlaků jezdily náhradní autobusy na 28 kilometrů dlouhém úseku od začátku dubna. Zcela hotovo by mělo být do konce srpna. "Budou probíhat ještě dokončovací práce, které ale nemají vliv na zprovoznění tratě," uved lmluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.
Vlaky by díky modernizaci trati mohly jezdit v půlhodinových intervalech. To už několik let požaduje Liberecký kraj, dosud byl interval 40 minut. "Zatím se bude jezdit podle platného jízdního řádu," řekl dnes mluvčí Českých drah Radek Joklík.
Až do konce září se bude totiž opravovat v rámci jiného projektu i další úsek tratě, jež vede z krajského města do Jizerských hor a Krkonoš. Mezi Tanvaldem a Harrachovem se od dubna rekonstruuje za bezmála 91 milionů korun památkově chráněný Harrachovský tunel, upravuje skalní zářez a opravuje ocelový most známý jako Jizerský viadukt. Snahou je dostat pod kontrolu přitékající vodu. Problémy působila hlavně v zimě, kdy namrzala a vytvářela až dva metry mocné ledopády. Vlaky tam musely jezdit desetikilometrovou rychlostí, po skončení oprav by se rychlost měla zvýšit na 55 kilometrů v hodině.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.