Aktuálně

Dívenka nastoupila v Jablonci cestou na hudebku do špatného autobusu, pomohli strážníci více...

Čeká nás zatažený víkend s přeháňkami. Teploty půjdou nahoru více...

Policie zná příčinu diskotéky na Bílém Kameni. Šlo o závadu na mrazícím zařízení více...

Asfaltové hřiště na Králově Háji čeká proměna. Nadchnout má děti i jejich dozor více...

Prales na Ještědu se rozroste o 4,5 hektaru. Spolek vyjde výkup na milion více...

Pohotovosti převezmou zdravotní pojišťovny. O všechny v kraji ale nestojí více...

V Jablonci zatím nerozhodli, kudy vést tramvaj do centra města

V Jablonci zatím nerozhodli, kudy vést plánované prodloužení tramvajové trati z Liberce do centra. Podklady pro rozhodování zastupitelstva nebyly dostatečné, kluby si proto vyžádaly jejich doplnění. Radnice proto nechá dopracovat studie jak z hlediska stavebních a architektonických pohledů, tak hlavně ekonomickou studii.

"Ekonomika tohoto projektu bude poměrně důležitá v momentě, kdy budeme vybírat správné trasování a vůbec se rozhodovat o tom, jestli touto cestou půjdeme, nebo nepůjdeme," řekl náměstek primátora Miloš Vele (ODS). Prodloužení tramvajové tratě by měl podle něj financovat Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce, který bude i provozovatelem. Náklady se předběžně odhadují na 300 až 500 milionů korun. Podle primátora Petra Beitla (ODS) je ale velká šance, že bude možné na projekt čerpat v novém programovacím období evropské dotace.

"My budeme financovat to, co na to navazuje - to je veškerá úprava infrastruktury a výstavba nového parkovacího domu," doplnil Vele. To vše ale bude podle něj teprve předmětem studie. "Ono je potřeba si také říct, až uvidíme konečnou částku, zda je to skutečně naše priorita a jestli ty finance třeba neinvestovat do něčeho jiného," dodal primátorův náměstek.

Tramvajová trať z Liberce do Jablonce končí u Tyršových sadů. Zájem cestujících o prodloužení ukázala více než rok trvající výluka na tramvajové trati. Náhradní autobusy pokračovaly z konečné tramvaje dál až na autobusové nádraží a lidé toho hojně využívali. Od obnovení tramvajového provozu musí do centra od tramvaje znovu pěšky nebo přestoupit na autobus. Město si nechalo zpracovat studii proveditelnosti pro dvě trasy plánovaného prodloužení. Jako nejvhodnější se ukázala varianta A, která vede blíž k centru města.

Tramvajová trať spojuje Liberec s Jabloncem od roku 1955, do roku 1972 jezdila v Jablonci do centra. V 60. letech ale v Jablonci převládl názor, že tento typ dopravy je přežitkem. Tamní radnice dokonce prosazovala zrušení meziměstské linky, díky Liberci ale zůstala dvanáctikilometrová trať zachována. Dnes denně přepraví až 11.000 lidí. V letech 1972 až 1976 prošla kompletní rekonstrukcí. Od obnovení provozu v roce 1976 už provoz tramvají v Jablonci končí na otočce u lázní zhruba půl kilometru od centra. Dobudovat je třeba kolem 700 metrů kolejí.

Zdroj: ČTK

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Jablonec, Liberec, tramvajová dráha, Miloš Vele, ODS, Petr Beitl

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.