Liberecký tunel se podle Ředitelství silnic a dálnic do pěti let postupně uzavře a projde kompletní rekonstrukcí. Tahle zpráva nejspíš netěší většinu libereckých řidičů, kteří už nyní těžce nesou pravidelné dvoutýdenní údržby třiadvacet let starého tunelu. Rekonstrukce by měla trvat několik měsíců.
Liberecký tunel na silnici číslo 35 uvedlo ředitelství do provozu v roce 1992. V současné době ale nesplňuje řadu požadavků pro tak hustý provoz. „Nejsou naplněny technické podmínky pro tunely, které v té době neexistovaly, nebo se vztahovaly k tehdejší nižší intenzitě silničního provozu. Zejména nebyly tak přísné požadavky na odolnost konstrukcí v případě požáru vozidla a požadavky na technologické vybavení tunelů, jako je tomu dnes,“ popsala Drbně mluvčí ředitelství Nina Ledvinová.
Rekonstrukce je podle ní nutná a mělo by k ní dojít v časovém horizontu tří až pěti let. Nejprve musí proběhnut průzkumné a projektové práce a v neposlední řadě výběrové řízení na zhotovitele stavby a následný servis.
Jelikož Liberec v současnosti nemá žádnou srovnatelnou komunikaci, která by v případě kompletní uzavírky tunelu odvedla dopravu z průtahu, bude rekonstrukce probíhat postupně. „Ředitelství jako správce tunelu a budoucí investor jeho rekonstrukce z těchto důvodů v zásadě nepředpokládá kompletní uzavření tunelu. Stavební práce by se měly odehrávat v jednom tunelovém tubusu a druhým tubusem by měl být vedený obousměrný provoz, jako tomu je dvakrát ročně při pravidelných prohlídkách a údržbě. Pochopitelně s tím rozdílem, že uzavírky budou trvat několik měsíců,“ dodala mluvčí. Podle ní je dost pravděpodobné, že komplexní zkoušky nového technologického vybavení tunelu si vyžádají krátkodobé úplné uzavření provozu v obou směrech najednou. „V případě jiných, mnohem delších tunelů tyto zkoušky probíhají v době s nejnižší intenzitou provozu na silnici a trvají několik dnů,“ uzavřela.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.