Aktuálně

Těsně před Vánoci přišli po požáru o dům, Chrastava na pomoc rodině založila sbírku více...

Mrazivá vánoční noc. V Liberci klesla teplota na minus 11 stupňů více...

Řidič čistícího vozu jen o fous unikl střetu s vlakem. Nezazmatkoval a prorazil závoru

Tak tohle bylo o fous! Vážnou nehodu málem způsobil během včerejšího odpoledne řidič nákladního Iveca určeného k čištění silnic. Na železniční přejezd v ulici Jana Roháče z Dubé v České Lípě vjel v moment, kdy se spouštěly závory a blížil se nákladní vlak. Osmapadesátiletý řidič ale nezazmatkoval a závoru prorazil. Od střetu s vlakem ho dělilo pár sekund.

„Řidič Iveca před tím evidentně nesledoval dění před sebou a nevšiml si, že je aktivované zvukové a světelné signalizační zařízení upozorňující na příjezd vlaku. Konkrétně se jednalo o nákladní vlakovou soupravu směřující od České Lípy na Bakov nad Jizerou,“ řekla mluvčí policie Ivana Baláková

Muž za volantem čistícího vozu nepropadl panice a přerazil závoru. „Nechybělo moc a na přejezdu mohl do Iveca narazit nákladní vlak. Z toho, že vystavil železniční dopravu takovému riziku, se bude zodpovídat ve správním řízení, ve kterém mu hrozí sedm trestných bodů, půlroční zákaz řízení motorových vozidel a pětitisícová pokuta,“ dodala mluvčí.

V roce 2015 se na přejezdech událo celkem 164 střetnutí. Při nich zahynulo 32 osob a dalších 142 utrpělo zranění. Až šedesát procent řidičů se na přejezdech nechová v souladu s pravidly silničního provozu; podíl nedisciplinovaných chodců je ještě vyšší. Přitom pravděpodobnost úmrtí při nehodě na přejezdu je téměř osmkrát vyšší než při průměrné dopravní nehodě.

„Uvedená zjištění dokazují, že za nebezpečným chováním účastníků silničního provozu na přejezdech nestojí neznalost příslušných předpisů, ale naopak lehkomyslnost, spěch, nepozornost či aktuálně zhoršená kondice řidiče,“ upřesňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti. Nejvýraznější roli při vzniku těchto dopravních nehod hraje nevěnování se plně řízení vozidla, dalšími příčinami jsou nerespektování dopravního značení, výstražného zařízení a nepřiměřená rychlost. „Nejvýraznějším faktorem ovlivňujícím dopravní nehodovost na přejezdech je tak samotné chování účastníků silničního provozu,“ uzavírá Jindřich Frič, ředitel divize bezpečnosti a dopravního inženýrství Centra dopravního výzkumu, v. v. i.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Iveco, Jan Roháč z Dubé, Česká Lípa, Roman Budský, Bakov nad Jizerou, Centrum dopravního výzkumu

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.