Rekonstrukce tramvajové trati na křižovatce ulic Žitavská, 1. Máje a Nákladní finišuje. Stavební práce se podle všeho stihnou v plánovaném termínu 44 dní a křižovatka by tak měla být průjezdná nejpozději v pondělí 6. června. I po jejím otevření budou probíhat drobné dokončovací práce.
„Například instalace nového LED osvětlení by měla být realizována o prázdninách, v červenci. Na „svůj čas“ si budou muset počkat i kovové části zábradlí, které nelze natírat při vysoké prašnosti v místě rekonstrukce,“ řekla mluvčí dopravního podniku Martina Poršová.
Většina prací šla podle plánu a dělníci nemuseli řešit žádné větší komplikace. „Naštěstí nás kromě jednoho sklepení v budově Skloexportu, které vedlo až pod komunikaci, nečekaly žádné nepředvídatelné záludnosti. Věříme, že i díky tomu se rekonstrukce stihne v termínu,“ doplnil na dnešní tiskové konferenci provozně-technický ředitel Ludvík Lavička.
Křižovatka se od 23. dubna uzavřela pro veškerou dopravu. Tramvaje mezi Rybníčkem a Horním Hanychovem nahradily kvůli výluce autobusy, které objíždí křižovatku přes autobusové nádraží a na třídu 1. Máje se vrací ulicí Vaňurova.
Výměna tramvajových kolejí byla podle vedení dopravního podniku nevyhnutelná. „Koleje byly v těchto místech staré 22 let a dnes už můžeme říci, že byly na hranici životnosti. Za nějakou dobu by jízda po nich mohla být nebezpečná,“ dodal Ludvík Lavička.
Rekonstrukce trati a celá úprava křižovatky by měla vyjít na 15 milionů korun. Od začátku června by měla být křižovatka bezpečnější pro řidiče i chodce díky dvěma novým ostrůvkům a novému osvětlení. Posune se také přechod mezi Skloexportem a parkem. Prodloužení se dočká nástupní tramvajový ostrůvek, který bude nově lemovat zábradlí.
„To by mělo zabránit vzniku nepřehledných a nebezpečných situací. Zábradlí navede chodce přímo na přechod,“ dodal Lavička. Ostrůvek bude podle něho vyhřívaný, takže v zimě odpadne nutnost úklidu sněhu na frkeventované zastávce.
Dopravní podnik plánuje mimo to také rekonstrukci tramvajové trati v Rumunské ulici. S ní se počítá v příštím roce. Už nyní o prázdninách ale proběhne rekonstrukce trati před palácem Dunaj, kde se na tramvajovém pásu podepsal nejen "zub času," ale také zátěž každodenního provozu. Dělníci tak krátký úsek nejen zrekonstruují, ale také odstraní příčinu propadání se trati.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
To co v Liberci trvá dva týdny, v Praze zvládnou za jeden víkend