Na zrychlení provozu na dvou výpadovkách z Liberce si řidiči budou muset ještě počkat. Provoz na čtyřproudých silnicích I/35 z Liberce na Chrastavu a I/14 na Kunratice od července rychlejší nebude. Ještě před nedávnem se o zvýšení rychlosti z 90 km/h na 110 km/h hovořilo v souvislosti s novelou zákona o pozemních komunikacích. Na těchto dvou silnicích je ale změna nejvyšší dovolené rychlosti v nedohlednu. Pokud k navýšení rychlosti dojde, bude to nejdříve v příštím roce.
"Ředitelství silnic a dálnic už podalo žádost, policie ale měla k návrhu řadu připomínek," řekl vedoucí Odboru dopravy Libereckého kraje Jan Čáp. Ředitelství na jejich základě dokumentaci přepracovalo a teprve v průběhu června se o ní bude znovu jednat. I když kraj povolení vydá, nepřijde změna hned. "Úpravy v dopravním značení bude muset ředitelství vysoutěžit a nějaký čas bude trvat montáž, takže od července určitě na těchto úsecích 110 jezdit nebudeme," dodal Čáp.
Novela zákona také od Nového roku změnila rychlostní silnici z Liberce na Turnov v dálnici druhé třídy D35. Motoristé tam nepotřebují dálniční známku, novela však snížila rychlost na 110 km/h. Ještě před koncem roku ale ředitelství trasu osadilo značkami povolujícími rychlost až 130 km/h. Snížena je rychlost jen od Jeřmanic do Hodkovic nad Mohelkou a také u Paceřic.
Silnice mezi Libercem a Turnovem vznikla v letech 1972 až 2003. Frekventovaný tah je přitom bez plnohodnotného odstavného pruhu a také se na něj napojuje řada účelových komunikací způsobem, který je pro dálnici vyloučen. To všechno jsou fakta, která brání povolení vyšší rychlosti v celém úseku silnice.
Největším problémem úseku jsou podle odborníků zatáčky, které parametrům dálnice neodpovídají. Poloměry oblouků byly někde projektovány jen na rychlost 80 kilometrů v hodině. Při vyšší rychlosti kombinované se špatnými klimatickými podmínkami jsou některá místa nebezpečná. I proto je na trase na několika místech rychlost snížena na 110 nebo až na 90 km/h.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Děkujeme odborníkům za zdůvodnění proč to nejde. Na to, aby celý severní obchvat Prahy avizoval nově pouze sjezdy na Hradec a Ústí se peníze našly. Na Liberec a celou D10 (10) zbyla patrně jen částka těsně před sjezdem. Zajímavé je i celé předělané značení D10 (10). Nejprve končí v Mladé Boleslavi s výjezdem na Liberec, potom pro změnu v Turnově opět s výjezdem na Liberec. Kam z mapy světa zmizel původně značený Harrachov kde E65 (10) na mašem území končí? Asi opět odborné důvody. Kdybych nebyl znalý poměrů, tak se budu snažit v Boleslavi otočit zpět a hledat výjezd na Liberec. Dík odborníci, opět se vám zadařilo.