Železniční stanice v Raspenavě a Frýdlantu čeká modernizace. Začít by měla ještě v letošním roce. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která projekt financuje, odhaduje náklady na 365 milionů korun. Projekt počítá s modernizací stanic a také kolejí a zabezpečení, které umožní oblast řídit dálkově z jednoho místa. Samotná nádražní budova v Raspenavě se však rekonstruovat nebude, zlepšit by se měl ale průjezd vlaků na Bílý Potok.
Projekt počítá s rekonstrukcí staničního zabezpečovacího zařízení v Raspenavě a Frýdlantu a také traťového zabezpečovacího zařízení v úsecích Mníšek u Liberce - Raspenava, Raspenava - Frýdlant a Raspenava - Bílý Potok pod Smrkem včetně zabezpečení přejezdů. Rekonstrukce čeká i samotná kolejiště včetně nástupišť ve Frýdlantu a Raspenavě. "Nabídneme lepší komfort nástupu v železničních stanicích," řekl oblastní ředitel SŽDC v Hradci Králové Vladimír Filip.
Práce na modernizaci železničních tratí na Frýdlantsku začaly už v loňském roce, kdy SŽDC do oprav investovala téměř 68 milionů korun. Největší akcí byla rekonstrukce Riegelského tunelu na trase z Liberce do Černous za 47 milionů korun. Nové je zabezpečení na trati z Raspenavy do Bílého Potoka, opraveny byly i mosty na trase z Frýdlantu do Černous a z Frýdlantu do Jindřichovic pod Smrkem.
Liberecký kraj má dobře rozvinutou železniční síť, je ale zastaralá a podle odhadů by potřebovala modernizaci za 21 miliard korun. Rekordní byl loňský rok, kdy investice překročily 2,3 miliardy. Je to téměř tolik, co šlo do tratí v kraji dohromady za předchozích deset let. Hlavním důvodem byla snaha dočerpat končící Operační program Doprava I. Podle Filipa bude letos objem investic do tratí v Libereckém kraji zhruba poloviční. K největším projektům patří modernizace nádraží v České Lípě. "Chystáme i další akce v železniční stanici Turnov, úsek Česká Lípa - Liberec, Česká Lípa - Lovosice a železniční stanici Malá Skála," dodal Filip.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.