Liberecký kraj připravuje další opravy frekventované ulice České mládeže, která je hlavní přístupovou cestou do jižní průmyslové zóny v Liberci. Krajská správa silnic dostala nařízení od hygieny na snížení hluku na této komunikaci, měl by se tam položit tzv. tichý asfalt. V letošním roce už se to ale podle něj dělat nebude. Ulice České mládeže patří v Liberci k nejzatíženějším, denně tudy projede přes 13 tisíc aut, z toho velkou část tvoří těžké kamiony.
Podle ředitele krajské společnosti Silnice LK Petra Šéna je tichý asfalt většinou speciální povrch, který se na silnici nanáší ve slabé, často jen několikacentimetrové vrstvě. "Dokáže výrazně snížit hluk projíždějících automobilů, položený je třeba na pražské magistrále," dodal Šén. Podle hejtmana Martina Půty (SLK) je slabinou materiálu vyšší cena a nižší životnost. Nebude to ale první investice kraje do této silnice. Předloni se rekonstruoval za 32 milionů korun most a okružní křižovatka, letos se opravovala opěrná zeď.
Každé omezení dopravy kvůli opravám je ale v ulici České mládeže problém. I bez toho se tam hlavně v době, kdy se střídají směny, tvoří dlouhé kolony. Už v době, kdy se průmyslová zóna stavěla, bylo v plánu přímé napojení na rychlostní silnici 35 na Prahu. Nikdy se však nerealizovalo, nenašly se na něj peníze. Teď podle hejtmana Liberecký kraj s městem Liberec jedná o změně územního plánu, která po 16 letech umožní závazek naplnit. "Kraj se hlásí k tomu, že je pak ochoten silnici zařadit do systému krajských silnic jako silnici II. třídy," řekl Půta.
Plánovaná nová silnice by měla vést od kruhového objezdu u Densa podél železniční tratě, kterou pak podjede a napojí se na Minkovickou ulici. O tom, kudy přesně silnice povede, se ale stále diskutuje. Výstavba bezmála kilometr dlouhé komunikace přijde na desítky milionů korun. Kraj na její výstavbu peníze nemá. "Jednáme na toto téma s Ředitelstvím silnic a dálnic a se státní agenturou CzechInvest, protože na té původní dohodě o druhém přístupu je také podpis ministra průmyslu a obchodu a ředitele CzechInvestu, takže je tam jasný závazek státu ten druhý příjezd do zóny financovat," řekl Půta.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.