Aktuálně

Dívenka nastoupila v Jablonci cestou na hudebku do špatného autobusu, pomohli strážníci více...

Čeká nás zatažený víkend s přeháňkami. Teploty půjdou nahoru více...

Policie zná příčinu diskotéky na Bílém Kameni. Šlo o závadu na mrazícím zařízení více...

Asfaltové hřiště na Králově Háji čeká proměna. Nadchnout má děti i jejich dozor více...

Prales na Ještědu se rozroste o 4,5 hektaru. Spolek vyjde výkup na milion více...

Pohotovosti převezmou zdravotní pojišťovny. O všechny v kraji ale nestojí více...

Kvůli omezení hlučnosti se připravuje další rekonstrukce silnice v Liberci

Liberecký kraj připravuje další opravy frekventované ulice České mládeže, která je hlavní přístupovou cestou do jižní průmyslové zóny v Liberci. Krajská správa silnic dostala nařízení od hygieny na snížení hluku na této komunikaci, měl by se tam položit tzv. tichý asfalt. V letošním roce už se to ale podle něj dělat nebude. Ulice České mládeže patří v Liberci k nejzatíženějším, denně tudy projede přes 13 tisíc aut, z toho velkou část tvoří těžké kamiony.

Podle ředitele krajské společnosti Silnice LK Petra Šéna je tichý asfalt většinou speciální povrch, který se na silnici nanáší ve slabé, často jen několikacentimetrové vrstvě. "Dokáže výrazně snížit hluk projíždějících automobilů, položený je třeba na pražské magistrále," dodal Šén. Podle hejtmana Martina Půty (SLK) je slabinou materiálu vyšší cena a nižší životnost. Nebude to ale první investice kraje do této silnice. Předloni se rekonstruoval za 32 milionů korun most a okružní křižovatka, letos se opravovala opěrná zeď.

Každé omezení dopravy kvůli opravám je ale v ulici České mládeže problém. I bez toho se tam hlavně v době, kdy se střídají směny, tvoří dlouhé kolony. Už v době, kdy se průmyslová zóna stavěla, bylo v plánu přímé napojení na rychlostní silnici 35 na Prahu. Nikdy se však nerealizovalo, nenašly se na něj peníze. Teď podle hejtmana Liberecký kraj s městem Liberec jedná o změně územního plánu, která po 16 letech umožní závazek naplnit. "Kraj se hlásí k tomu, že je pak ochoten silnici zařadit do systému krajských silnic jako silnici II. třídy," řekl Půta.

Plánovaná nová silnice by měla vést od kruhového objezdu u Densa podél železniční tratě, kterou pak podjede a napojí se na Minkovickou ulici. O tom, kudy přesně silnice povede, se ale stále diskutuje. Výstavba bezmála kilometr dlouhé komunikace přijde na desítky milionů korun. Kraj na její výstavbu peníze nemá. "Jednáme na toto téma s Ředitelstvím silnic a dálnic a se státní agenturou CzechInvest, protože na té původní dohodě o druhém přístupu je také podpis ministra průmyslu a obchodu a ředitele CzechInvestu, takže je tam jasný závazek státu ten druhý příjezd do zóny financovat," řekl Půta.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky silnice, Liberec, Liberecký kraj, Martin Půta, CzechInvest, Starostové pro Liberecký kraj, Denso, Ředitelství silnic a dálnic, Praha

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.