Aktuálně

Dívenka nastoupila v Jablonci cestou na hudebku do špatného autobusu, pomohli strážníci více...

Čeká nás zatažený víkend s přeháňkami. Teploty půjdou nahoru více...

Policie zná příčinu diskotéky na Bílém Kameni. Šlo o závadu na mrazícím zařízení více...

Asfaltové hřiště na Králově Háji čeká proměna. Nadchnout má děti i jejich dozor více...

Prales na Ještědu se rozroste o 4,5 hektaru. Spolek vyjde výkup na milion více...

Pohotovosti převezmou zdravotní pojišťovny. O všechny v kraji ale nestojí více...

Komise: Tendr na dopravní obslužnost by měl Liberecký kraj zrušit

Autoři | Foto Jaroslav Appeltauer

Liberecký kraj by měl zrušit miliardový tendr na zajištění regionální autobusové dopravy na období 2014 až 2024, doporučily mu výběrové komise. Antimonopolní úřad nedávno vydal v případě zakázky konečné rozhodnutí a nařídil všechny nabídky dopravců znovu posoudit. Do hry vrátil i ČSAD Slaný a ČSAD Ústí nad Orlicí ze skupiny ICOM Transport, jejichž nabídky hodnotící komise původně kvůli příliš nízkým cenám vyloučila. Teď výběrové komise doporučují celý tendr zrušit. Rozhodnout o tom bude muset nově zvolené zastupitelstvo.

Podle hejtmana Martina Půty (SLK) našly komise osm důvodů, pro které by měl kraj tendr zrušit, zatím je ale nemohl specifikovat. "Hlavním důvodem je ale to, že je konec roku 2016 a ty původně předložené nabídky se už dají jen obtížně transparentně a nediskriminačně posoudit. Navíc hodnotíme nabídky, které už vůbec neodpovídají nejen trhu, co se týká autobusů, vybavení autobusů, technologiím, ale také neodpovídají současným legislativním úpravám, které se týkají odměňování řidičů autobusů," řekl hejtman. Končící rada kraje podle něj vzala doporučení komise jen na vědomí, konečné rozhodnutí chce ponechat na nově zvoleném zastupitelstvu.

Zakázku na zajištění autobusové dopravy v Libereckém kraji v pevném termínu od prosince 2014 do prosince 2024 vypsalo už předchozí sociálnědemokratické vedení Libereckého kraje počátkem června 2012. Prakticky od začátku se tendrem kvůli námitkám nespokojených uchazečů antimonopolní úřad zabýval. Termín pro podání nabídek se kvůli námitkám a úpravám desetkrát posouval, konečný termín byl až 2. ledna 2014. Zakázku za 4,074 miliardy korun mohl získat jediný uchazeč nebo až tři. V květnu 2014 antimonopolní úřad zakázku zrušil, Liberecký kraj se však odvolal a v říjnu 2015 předseda ÚOHS Petr Rafaj pak vrátil věc k novému prověření. Konečné rozhodnutí vydal až letos v září.

Podle úřadu postupoval Liberecký kraj v tendru v rozporu se zákonem, když se rozhodl pro nové posouzení a hodnocení nabídek ve veřejné soutěži, a ustavil proto novou komisi. "K ustavení nové komise nebyly splněny zákonné důvody," uvedl ve svém rozhodnutí Rafaj. Posouzení a hodnocení nabídek musela proto dokončit původní hodnotící komise. Předseda ÚOHS ve svém konečném rozhodnutí z 19. září odmítl všechna odvolání a potvrdil své rozhodnutí z prosince loňského roku. Liberecký kraj se svými námitkami neuspěl, protože rozklad podal pozdě. V samotném zadání zakázky však podle Rafaje kraj nepochybil.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Liberecký kraj, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, ČSAD, ICOM transport, ČSAD Ústí nad Orlicí, Petr Rafaj, Martin Půta, Starostové pro Liberecký kraj

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.