Nejčernějším scénářům, kdy kamiony na zasněženém Albrechtickém kopci odříznou Frýdlantsko, by měly zabránit nové značky zamezující vjezd automobilů nad 3,5 tuny. Ty uvidí řidiči v případě kalamitní situace na osmi místech. Jejich rozmístění najdete v níže přiložené mapce.
Za nárůst kamionové dopravy na Frýdlantsku může uzavření hlavního tahu z polské Sieniawky do Bogatynie. Kamiony kvůli této uzavírce začaly využívat trasu po silnici I/13 přes Frýdlantsko. Přestože uzavírka měla v Polsku skončit už na podzim, realita je jiná. Podle posledních informací se neotevře dříve než v květnu příštího roku.
„Nejvíce se obáváme situace, kdy těžká nákladní auta zatarasí při zhoršených povětrnostních podmínkách Albrechtický kopec a odříznou tak Frýdlantsko. Připravili jsme proto novinku, kterou jsou dopravní značky, které operativně v návaznosti na počasí umožní uzavřít Albrechtický kopec pro vozidla nad 3,5 tuny,“ říká vedoucí provozního úseku Ředitelství silnic a dálnic ČR Josef Vrba.
Dopravní značení zakazující vjezd nákladních vozů na úsek silnice mezi Mníškem a Frýdlantem budou aktivovány v případě předpovědi kalamitních situací, ve kterých nebude možné zajistit sjízdnost komunikace, zejména ve stoupání u Albrechtic. Tyto značky mají jakési otevírací křídlo, díky kterému se mohou aktivovat, nebo deaktivovat, v závislosti na klimatických podmínkách. Jejich použití bude určovat dispečer zimní údržby.
„Řidiči budou informativním svislým dopravním značením upozorněni na uzavření tohoto úseku silnice již na státní hranici v obci Habartice a na mimoúrovňové křižovatce se silnicí I. třídy číslo 35 u Svárova, a to právě z toho důvodu, aby mohli využít průjezd do Polska u Hrádku nad Nisou,“ popisuje vedoucí odboru dopravy Jan Čáp.
Právě Albrechtický kopec často v zimě blokují nákladní automobily a kamiony. I proto byla frekventovaná silnice během poslední zimy několikrát téměř neprůjezdná.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.