Aktuálně

Dívenka nastoupila v Jablonci cestou na hudebku do špatného autobusu, pomohli strážníci více...

Čeká nás zatažený víkend s přeháňkami. Teploty půjdou nahoru více...

Policie zná příčinu diskotéky na Bílém Kameni. Šlo o závadu na mrazícím zařízení více...

Asfaltové hřiště na Králově Háji čeká proměna. Nadchnout má děti i jejich dozor více...

Prales na Ještědu se rozroste o 4,5 hektaru. Spolek vyjde výkup na milion více...

Pohotovosti převezmou zdravotní pojišťovny. O všechny v kraji ale nestojí více...

Vlakem do Prahy za hodinu? Nutná modernizace by spolkla miliardy

Autoři | Foto České Dráhy

Jeli jste někdy vlakem z Liberce do Prahy? Proč byste to dělali, říkáte? Pravdou je, že vlakové spojení s Prahou je žalostné. Nejrychleji se tam dostanete za více než dvě a půl hodiny s přestupem v Turnově. Co s tím? Zatím se spíš stále mluví, připravuje se další studie.

Liberecký kraj má na modernizaci trati na Prahu enormní zájem. Snem je dojet vlakem do Prahy za 60 minut. Zástupci kraje o tom teď jednali s ministrem dopravy. „K tomu může dojít jen v případě rozsáhlé modernizace železnice. Pro náš kraj je další rozvoj železničních tratí nutný,“ říká hejtman Martin Půta.

Aby ale nezůstalo pouze u slov, aktuálně na kraji připravují alespoň přímý rychlík. První byl měl vyjet s platností jízdních řádů 2018/2019. Cesta do Prahy se tak zrychlí alespoň o pár minut a další minuty pak ušetří plánovaná rekonstrukce zabezpečovacího zařízení v Turnově. Vzhledem k zastaralé technice se dnes v Turnově vlaky sjíždí do stanice postupně, což prodlužuje dobu cestování," řekla mluvčí krajského úřadu Markéta Dědková.

A kdy bude vlak časově konkurovat autobusům a autům? Konkrétní datum se nedozvíme, mluví se o deseti letech. Podle ministerstva dopravy je v současné době zpracovávána nová studie, která by měla najít ekonomicky a technicky proveditelné řešení rychlejší trati Praha – Liberec.

Jedna podobná studie už přitom existuje. V roce 2002 ji vypracovala společnost SUDOP a cesta do Prahy by se u té nejkratší a také nejdražší varianty zkrátila na zhruba 68 minut. Náklady? Tady zřejmě bude zakopaný pes. U zmíněné varianty zhruba 30 miliard korun.

Kraj nyní pracuje na modernizacích dalších tratí. Rychleji se už jezdí mezi Libercem a Tanvaldem, další budou následovat. „Stejným způsobem chceme nyní pokračovat i na trati z České Lípy do Liberce tak, aby vlaky zvládaly cestu za necelou hodinu," představil Marek Pieter, náměstek hejtmana pro dopravu, investice a veřejné zakázky další plány Libereckého kraje. Tam by se mělo začít v roce 2019. 

A další úseky? Železný Brod - Tanvald, Chrastava - Žitava a Bakov nad Jizerou - Česká Lípa - Jedlová. Modernizace se dočká nádraží v Semilech. 

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Praha, Liberec, Liberecký kraj, Turnov, Martin Půta, Marek Pieter, Česká Lípa, Tanvald, Ministerstvo dopravy České republiky, Sudop Group

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.