O tom, že Liberec připomíná ve špičce velké parkoviště se přesvědčil asi každý na vlastní kůži. Nejproblémovější místa, která brzdí především městské autobusy, navštívila v týdnu dopravní komise města s pracovníky odboru hlavního architekta. Závěr? Na řadě křižovatek by autobusům pomohly vyhrazené pruhy.
„Hlavním problémem zůstává průjezdnost některých křižovatek, ať už světelně řízených nebo i okružních. Leckde by pomohlo přidat další pruh, vyhrazený pro autobusy hromadné dopravy osob, ale to bohužel zpravidla naráží na nedostatek prostoru,“ zhodnotil dopravní inženýr odboru hlavního architekta Vladislav Rozsypal.
Za volant mikrobusu, který vezl zaměstnance magistrátu, usedl řidič a dispečer dopravního podniku. Ten upozornil na několik problémových míst. Jedním z nich je vjezdu na pozemek bývalé Textilany nedaleko křižovatky U Lomu. Projíždějící tramvaj zde zastaví zbytečně téměř veškerý silniční provoz, a to jen kvůli nefunkční odbočce na pozemek.
Vyhrazení jízdního pruhu by naopak pomohlo autobusům mířícím z Letné na všem dobře známého „sněhuláka“ pod Globusem.
„Dnes musí autobusy ve špičce kolonu aut složitě objíždět náhradní trasou ulicí Norskou a vracet se přes kruhový objezd po Londýnské ulici, aby mohly obsloužit zastávku Růžodol I,“ popsal mluvčí magistrátu Jan Král.
O moc lepší situace není ani ve Švermově ulici před semafory nebo v ulici České Mládeže, kde by měl řidičům pomoci kruhový objezd, který je právě ve výstavbě. Na obou místech se ve špičce tvoří dlouhé kolony.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.