Jako v Kocourkově si musí připadat podnikatelé z Revoluční ulice v Liberci. Jasno v tom, jestli budou ulici znovu brázdit automobily, anebo zde zůstane pěší zóna s povoleným vjezdem pouze pro zásobování, budou mít jak místní podnikatelé a lidé z okolí už 22. července po zasedání rady města.
Po dvou měsících se motoristům počátkem července opět uzavřela Revoluční ulice v Liberci, která tak znovu slouží jako pěší zóna s omezením vjezdu. Ulici nechal magistrát zprůjezdnit počátkem května letošního roku jen na zkoušku.
Smyslem toho bylo za tu dobu vyhodnotit, jestli se zprůjezdnění Revoluční ulice vyplatilo a jestli došlo ke snížení intenzity dopravního provozu na sousedních komunikacích, hlavně v ulicích Rumunská, Lipová a dalších.
Jednoznačný výsledek nepřinesla ani anketa mezi místními. Zhruba 390 hlasujících se vyslovilo pro zachování pěší zóny, a přibližně stejný počet lidí si přál otevření Revoluční automobilům.
„Nevidím nic špatného na tom, když vedení města znovu zváží, co je pro dolní centrum Liberce přínosnější, a to na základě ohlasů veřejnosti a analýzy důsledků dvouměsíčního zkušebního provozu. Naší snahou je už více nejitřit nálady místních podnikatelů, motoristů, chodců i cyklistů, a nevytvářet tak prostor pro tlak té nebo oné skupiny, která by si přála, aby bylo po jejím. Chceme zklidnit situaci, proto budeme rozhodovat o definitivním zprůjezdnění či nezprůjezdnění Revoluční v dvouměsíčním předstihu,“ vysvětlila primátorka.
Opětovné uzavření ulice vyvolalo dosud pouze negativní reakce, a to především místních podnikatelů, kteří si dlouhodobě stěžují na to, že jim kvůli zavedení pěší zóny klesají tržby. Ačkoliv začaly letní prázdniny, okamžitě po zavření Revoluční ulice začaly růst kolony na Šaldově náměstí i v Jablonecké ulici.
Nyní bude záležet na rozhodnutí radních, zda zvednou ruce pro pěší zónu, která přináší zklidnění a nabízí alternativní druh dopravy pro pěší a cyklisty, anebo se přikloní k tomu, aby se do Revoluční vrátily automobily. Radní tak rozhodnou 22. července.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.