Aktuálně

Dívenka nastoupila v Jablonci cestou na hudebku do špatného autobusu, pomohli strážníci více...

Čeká nás zatažený víkend s přeháňkami. Teploty půjdou nahoru více...

Policie zná příčinu diskotéky na Bílém Kameni. Šlo o závadu na mrazícím zařízení více...

Asfaltové hřiště na Králově Háji čeká proměna. Nadchnout má děti i jejich dozor více...

Prales na Ještědu se rozroste o 4,5 hektaru. Spolek vyjde výkup na milion více...

Pohotovosti převezmou zdravotní pojišťovny. O všechny v kraji ale nestojí více...

Přímý vlak do Sklářské Poreby? Začne jezdit za rok

Železniční spojení z Libereckého kraje do Sklářské Poreby v Polsku bude jednodušší. Už od jízdních řádů, které vstoupí v platnost v prosinci 2015, by měly vlaky jezdit přímo do Polska bez přestupování. Dnes musejí cestující v Kořenově přestoupit do jiného vlaku. Sjednotit by se mělo i jízdné.

Trať z Tanvaldu přes Harrachov do polské Sklářské Poreby patřila ještě za druhé světové války k nejmodernějším ve střední Evropě. Od roku 1945 byla ale pro dopravu uzavřená. Pravidelné vlaky se na ni vrátily až po v srpnu 2010 po rekonstrukci, která stála 138 milionů korun. Cestujících na trati rok od roku přibývá. "Od začátku platnosti jízdního řádu v polovině prosince 2013 do konce srpna bylo přepraveno o 35 procent cestujících více než v roce 2013, celkem 75.253 platících," řekl vedoucí libereckého střediska GW Train Pavel Jaško. Ve srovnání s rokem 2012 je podle něj nárůst o 46 procent. Výrazně přibylo i přepravených cyklistů.

Oživení česko-polské trati, která je zajímavá zejména z pohledu rozvoje turistiky, odstartovalo před čtyřmi lety společným projektem Libereckého kraje a Dolnoslezského vojvodství. Vše začalo rekonstrukcí trati včetně nádraží ve Sklářské Porebě. Celý úsek je dlouhý 22 kilometrů. "Příští rok by měla být dokončena rekonstrukce trati z Tanvaldu do Liberce, a tak by provozu přímého spojení z Liberce do Polska ve dvouhodinových intervalech nemělo nic bránit," poznamenala Stanislava Jakešová, jednatelka krajské společnosti Korid LK, která je jedním z iniciátorů projektu.

Do budoucna by ale železniční spojení mohlo zrychlit i dopravu mezi polskou Vratislaví a Libercem. Dnes trvá cesta vlakem bezmála pět hodin, a nemůže tak konkurovat silniční dopravě, která je s využitím dálnice mezi Vratislaví a Zhořelcem o dvě hodiny kratší. "Naším cílem je zrychlit vlak tak, aby osobní železniční doprava byla schopna konkurovat automobilům," doplnila ředitelka odboru dopravy Dolnoslezského vojvodství Agnieszka Zakešová. Odbouráním přestupů a zkvalitněním železničního svršku, který umožní vlakům jezdit rychleji, je to podle ní možné.

Napsala ČTK

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Polsko, Liberecký kraj, rekonstrukce, druhá světová válka, Tanvald, Liberec, střední Evropa, Harrachov

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.