Počasí dnes-1 °C, zítra0 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Trilex nasadil na trať do Žitavy nové prostornější vlaky

Cestování mezi Libercem a Žitavou je opět o něco pohodlnější. Německý dopravce Vogtlandbahn, který tuhle trať obsluhuje, nasadil čtyři nové vlaky Regio Shuttle od firmy Stadler, které cestující znají třeba z Jizerskohorské železnice, a také další soupravu Desiro. Na další nové soupravy dopravce čeká.

„Tyto čtyři jednotky svým vnějším vzhledem ostatní jednotky flotily Trilex výrazně převyšují a jsou dobrou posilou pro region,“ zdůraznil krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník.

Všechny soupravy jsou také klimatizovány, což potěší většinu cestujících především v nadcházejících letních měsících a bezbariérový vstup umožní snadné nastupování také osobám se sníženou pohyblivostí.

„S jednotkami typu Regio Shuttle můžeme v hlavních přepravních časech mezi Hrádkem nad Nisou a Libercem v případě spojení více vozů nabídnout více míst k sezení nežli mají Desira,“ prozradil manažer dopravních smluv společnosti Länderbahn Robert Aschenbrenner.

Za staré vlaky budou padat pokuty

Vogtlandbahn zajišťuje od prosince 2010 regionální dopravu z Liberce přes Hrádek nad Nisou a Žitavu do Varnsdorfu, kde jezdí pod značkou Trilex. Od 14. prosince loňského roku navíc převzal i spěšné vlaky do Drážďan. Obě zakázky získal dopravce ve veřejné soutěži díky nejnižší ceně. Podmínkou bylo ale nasazení moderních vlaků Desiro. Firma jich však nemá dost. "Nové jednotky pro Bavorsko ještě nejsou v provozu," uvedl Uwe Miertschischk z firmy Vogtlandbahn. Dodávka se podle něj zpozdila o měsíc a půl. Proto firma na trať nasazovala dočasně i méně komfortní vlaky Regio Sprinter. "Ty budou sloužit už jenom jako rezerva pro případ, že Regio Shuttle bude muset do opravy," dodal Miertschischk. Podobné problémy zažil Liberecký kraj i na Jizerskohorské železnici, kde zakázku vyhrály České dráhy.

Podle smlouvy mělo na trati od prosince 2011 jezdit 16 moderních vlaků Stadler, dodávka ze Švýcarska se však zpozdila a dorazila jich jen polovina, další se přidávaly postupně. Do té doby nasazovaly dráhy méně komfortní starší vozy. Za porušení smlouvy vyměřil kraj dopravci postupně od roku 2011 do roku 2013 sankce za 16,4 milionu korun. Dráhy zaplatily jen něco přes tři miliony, výši sankcí zpochybňují a kraj peníze vymáhá u soudu, informoval už dříve mluvčí kraje Jiří Langer.

Dalších bezmála 27 milionů vymáhá u soudu kraj po Českých drahách za nasazení špatně vybavených vlaků na krkonošské trati z Martinic na Rokytnici a Starou Paku v letech 2011 až 2013. Kolik teď bude muset za nedodržení smlouvy zaplatit Vogtlandbahn, není zatím jasné. Za každé nesplněné procento ze smlouvy má ale kraj právo firmě zkrátit roční úhradu 22,5 milionu korun o 0,1 procenta, což představuje 22.500 korun. "Přesnou sumu bude možné vypočítat až na základě plnění celého kalendářního roku 2015, tedy na začátku příštího roku," uvedla Monika Šulcová z krajského odboru dopravy.

S využitím ČTK

Štítky Žitava, Vogtlandbahn, Liberec, Jizerskohorská železnice, Vladimír Mastník, České dráhy, Hrádek nad Nisou, Jiří Langer, Švýcarsko, Bavorsko

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Trilex nasadil na trať do Žitavy nové prostornější vlaky  |  Doprava  |  Zprávy  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.