Počasí dnes7 °C, zítra11 °C
Čtvrtek 25. dubna 2024  |  Svátek má Marek

RECENZE: Zaklínač - Hoďte groš Netflixu!

Polská fantazy legenda útočí na televizní obrazovky v nové adaptaci od Netflixu! Zasadila však smrtící úder a nebo si nedůstojně pokálela pancíř? Dozvíte se v naší recenzi...

O Imperial Pod

Ve světě, kde všichni můžou mít svůj Youtube kanál, se i Kuba a Rikki rozhodli, že je čas podělit se se světem o jejich hovory o věcech, na kterých nezáleží.

Jejich znalosti her, filmů a seriálů byly již od útlého věku považované za něco nepřirozeného. Strach a zejména pohrdání společnosti chlapce dohnal do ústraní. Oba museli své skutečné identity potlačovat a roky předstírat, že jména jako Tolkien, Lucas, Lee, Asimov nebo Kubrick jim nic neříkají. Společně s masami proudili do kin na filmy o třpytivých úpírech, kteří nemají zájem o krev, ale o vaše city. V momentě, když depilovaný vlkodlak vyznal lásku miminu si Kuba řekl:
„A dost!” Popadl telefon a vytočil číslo jediného stejně mentálně postiženého člověka co znal... Rikkiho.

Oba přátelé si toho dne slíbili, že už nikdy nebudou potlačovat své schopnosti a využijí je ve jménu dobra k bavení podobně narušených jedinců. A tak byl zrozen podcast o filmech, seriálech, hrách a občas sra*kách... Imperial Pod.

Imperial Pod můžete sledovat na jejich oficiálním Facebooku, Youtube či Spotify. Naživo je uslyšíte každé úterý na Radiu R.

O Zaklínači jsme poprvé slyšeli počátkem devadesátých let. V té době se jednalo pouze o obskurní poslké fantasy knihy čtené nadšenc lačnící po čemkoli, co by ukojilo jejich hlad po dalším Pánovi Prstenů. Byly to až videohry, které z bělovlasého lovce monster odělaly pop-kulturní ikonu. Bylo tedy jen otázkou času, než se najde studio s naditými kapsami a slovanský epos se pokusí zfilmovat. Kormidla se nakonec ujal Netflix a naservíroval nám nedokonalou a chaotickou podívanou, ze které je však cítít láska ke knižní předloze a tuny potenciálu.

Zaklínač nikoho nedrží za ručičku. Od prvního momentu jsme hozeni do rozbouřených fantasy vod a vzati přes hlavu pádlem. Kaedwen, Nilfgaard, Blaviken a Aedirn, Kikimory a Strigy, Foltestové a Virfurilové… Tak a teď se v tom orientuj, kamaráde. A abys to neměl moc lehké, tak ti ten příběh odvypráváme napřeskáčku! Fandové knih a her se v příběhu zorientují poměrně brzy, pro laiky je to však test zeměpisu, který dával dohromady profesor po požití lahve Żubrówky. Krkolomné dialogy pak rozpačitému prvnímu dojmu moc nepřidávají a když k tomu ještě přihodíme často velmi levně vypadající kulisy a efekty, Zaklínač by měl skončit totálním krachem. Měl, ale neskončil. Čím si nás tedy tahle velmi nedokonalá show získala?

I přes množství nedostatků se Zaklínači nedá upřít jedno - je až návykově zábavný. Hlavní zásluhy na tom nese talentovaný soubor herců vedený Henry Cavillem jako Geraltem a Anyou Chalotra jako jeho magickým protějškem, Yennefer. I přesto, že Cavillův Bílý Vlk občas působí jako vedlejší postava, je cítít, že on si roli náramně užívá a my s ním rádi vyrážíme na každé další dobrodružství. Je to však Yennefer, která ze všech postav projde největší proměnou (mentální i fyzickou). Její dějová linka je rozhodně tou nejzajímavější a nejkompletnější. Další postavy pak ústřední dvojci zdárně sekundují a přirůstají nám k srdci epizodu od epizody (zejména Joey Batey jako bard Marigold). Zmínit je také potřeba nádherné exteriéry, kreativní designy nestvůr a do posledního pohybu vypiplanou bojovou choreografii. Tvůrci nám ze světa Zaklínače představili tak akorát, že chceme vidět víc. A vhledem k tomu, že my knihy četli, můžeme potvrdit, že nás čeká jedna kouzelná jízda.

Zaklínač je zkrátka podivuhodný případ. Přirovnali bychom ho k náladovému puberťákovi, který se stále ještě hledá. Neví v čem je dobrý, má výkyvy nálady a na tváři mu vyskakují nehezké boláky. Přes to všechno je to ale šikovný týpek, který má potenciál stát se předsedou třídy a v druhé sezoně maturovat s vyznamenáním.

Za nás rozhodně doporučujeme!

Hodnocení článku je 76 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři