Počasí dnes13 °C, zítra19 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána

RECENZE: Na nože je zábavná detektivka s hvězdným hereckým obsazením

Starý dům, trhlá rodinka, pohádkové dědictví a mrtvola v podkroví - Toť osvědčený recept na standardní detektivku. Na Nože je však mnohem víc...

O Imperial Pod

Ve světě, kde všichni můžou mít svůj Youtube kanál, se i Kuba a Rikki rozhodli, že je čas podělit se se světem o jejich hovory o věcech, na kterých nezáleží.

Jejich znalosti her, filmů a seriálů byly již od útlého věku považované za něco nepřirozeného. Strach a zejména pohrdání společnosti chlapce dohnal do ústraní. Oba museli své skutečné identity potlačovat a roky předstírat, že jména jako Tolkien, Lucas, Lee, Asimov nebo Kubrick jim nic neříkají. Společně s masami proudili do kin na filmy o třpytivých úpírech, kteří nemají zájem o krev, ale o vaše city. V momentě, když depilovaný vlkodlak vyznal lásku miminu si Kuba řekl: “A dost!” Popadl telefon a vytočil číslo jediného stejně mentálně postiženého člověka co znal... Rikkiho.

Oba přátelé si toho dne slíbili, že už nikdy nebudou potlačovat své schopnosti a využijí je ve jménu dobra k bavení podobně narušených jedinců. A tak byl zrozen podcast o filmech, seriálech, hrách a občas sra*kách... Imperial Pod.

Imperial Pod můžete sledovat na jejich oficiálním Facebooku, Youtube či Spotify.Naživo je uslyšíte každé úterý na Radiu R.

Režisér Rian Johnson se za svou nedlouhou kariéru (Looper, Bratři Bloomovi) proslavil, zejména podkopáváním našich očekávání v Posledním z Jediů a rozpolcením fanouškovské základny Hvězdných Válek na dva nesmiřitelné tábory. Jeho komediální detektivka Na Nože (Knives Out) však ukazuje, co Johnson skutečně dokáže, když má volnou ruku a do práce mu nekecá armáda Disney kravaťáků.

V době, kdy kinům dominují prequely, sequely, remakey a rebooty je Na Nože svěžím vánkem originality. Ano, premisa je poměrně tradiční: jedna mrtvola, izolovaná lokace, spousta podezřelých a ještě více motivů. Johnson nás však velmi rychle vytrhne z omylu - tohle není tradiční detektivka a (spoiler) vrahem není zahradník. Vše se má trochu jinak, než se zdá. Je zřejmé, že krimi žánr Johnsonovi sedí daleko lépe než epická vesmírná telenovela typu Star Wars. Má více prostoru k vytvoření skutečně poutavého a chytrého scénáře, který nás neustále nechává hádat, kam se děj bude ubírat dále. Johnsonovo proslulé podvracení očekávání zde funguje skvěle a celý film posunuje o úroveň výše. Dynamický střih drží příjemné bryskní tempo a prokládaní příběhu flashbacky je ideálním způsobem, jak divákovi vysvětlit všechny souvislosti.

Kde film skutečně dominuje jsou postavy a herecké výkony. Na Nože se může pyšnit jedním z nejcharismatičtějších obsazení poslední doby. Jamie Lee Curtis, Christopher Plummer, Michael Shannon, Chris Evans nebo Don Johnson... Všichni hrají extrémně zajímavé postavy s jejich vlastními motivacemi a výstřednostmi. Nejvíce prostoru zaslouženě dostávají Ana de Armas jako sympatická ošetřovatelka a Daniel Craig jako excentrický detektiv. Obě postavy jsou instantně oblíbitelné a díky přesvědčivým hereckým výkonům nám skutečně záleží na odkrytí celého tajemství.

Knives Out zkrátka potěší nejen milovníky Hercula Poirota, Columba nebo Jessicy Fletcherové, ale všechny, kdo ocení kvalitní kinematografii. Chytrý scénář, zajímavá lokace, dynamický střih a skvělé herecké výkony neznamenají nic jiného, než naše velké doporučení.

Pokud byste si chtěli poslechnout naši rozšířenou recenzi a dozvědět se co dalšího se děje ve světě pop-kultury, můžete tak udělat na Spotify a nebo na YouTube podcastu Imperial Pod.

Ohodnoť článek

Autoři